به گزارش ایرنا، حضور گسترده و دشمن شکن برادران اهل تسنن در کنار اهل تشیع نشان از اقتدار و انسجام نظام جمهوری اسلامی و همبستگی مردم و دولت در مقابل استکبار جهانی داشت.
جمع زیادی از دانش آموزان و دانشجویان این شهرستان در حالی که پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و بنرهایی در محکومیت آمریکا و ایادی استکبار حمل می کردند در این راهپیمایی با شکوه شرکت کردند و فریادهای استکبارستیزی سردادند.
اقشار مختلف مردم مهاباد نیز به ویژه روحانیون، فرهنگیان و بازاریان و کسبه این شهرستان در این راهپیمایی حضور پرشور و گسترده داشتند.
فرماندار ویژه مهاباد در مراسم راهپیمایی 13 آبان و در جمع مردم این شهر با بیان اینکه 13 آبان، نماد آزادی خواهی و استکبار ستیزی ملت مقاوم و قهرمان ایران است، گفت: این روز یادآور حوادث مهمی است که در شکل گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار یعنی آمریکا از ایران نقش اساسی داشتند.
ایرج شجاعی با بیان اینکه مبارزه با قلدری و زورگویی از اصول اسلام است، افزود: آمریکا و هم پیمانان آن بدانند مردم شهید پرور ایران هرگز از مبارزه خسته نخواهند شد و در مقابل توطئه، تهدید و تحریم نابحق استکبار جهانی خواهند ایستاد.
وی ادامه داد: از اول انقلاب اسلامی، آمریکا از روی دشمنی و کینه ما را تحت انواع فشارهای اقتصادی و سیاسی قرار داد تا مردم ما از حمایت خود از نظام و انقلاب دست بردارند ولی ملت ایران یک قدم نیز عقب نشینی نکرد.
فرماندار مهاباد تقابل ملت و دولت در نظام جمهوری اسلامی را هدف تحریم ها عنوان کرد و اظهار داشت: آمریکا با هر بهانه ای خواهان شکست انقلاب اسلامی ایران است ولی با بصیرت و آگاهی مردم این توطئه ها نقشه برآب شده است.
شجاعی گفت: این راهپیمایی و حضور مردم در صحنه برای انزجار از سردمداران و دولت مردان آمریکا و نشان دادن گوشه ای از تنفر امت اسلامی نسبت به ظلم های آمریکایی هاست.
وی ادامه داد: ساقط کردن حکومت دکتر مصدق، رسوایی طبس، تجهیز صدام خونخوار، بمباران و موشک باران مردم ایران با اسلحه های آمریکایی توسط رژیم بعث عراق، حمایت از منافقان و تروریست ها، حمایت از تجزیه طلبان و اعمال تحریم های مختلف پرونده آمریکا را سیاه کرده است.
شجاعی همچنین یادآور شد: تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی نشان داده که ما هرگاه به آنها نزدیک شده ایم، آنها همان اندازه بیشتر به ما خیانت کرده اند و این امر نشان می دهد که آنها پیمان شکن بوده و هیچگاه قابل اعتماد نیستند.
در پایان این راهپیمایی، قطعه نامه سراسری 13 آبان قرائت شد و شرکت کنندگان راهپیمایی پرچم های آمریکا و رژیم اشغالگر قدس را به آتش کشیدند.
ماموستا عبدالسلام امامی امام جمعه مهاباد نیز از در این مراسم از حضور گسترده اقشار مختلف مردم این شهرستان در راهپیمایی 13 آبان قدردانی کرد.
به گزارش ایرنا، در روز 13 آبان 1343، مأموران رژیم شاه، حضرت امام خمینی (ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا، به ترکیه تبعید کردند.
در این روز، دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت های آمریکا در ایران، راهپیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، به آنها حمله و این راهپیمایی را به خاک و خون کشید.
در روز 13 آبان 1358 نیز دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کرده و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند.
9903/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.