خشایار صنعتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد به علت ناراحتی گوارشی و مسمومیت به مراکز درمانی مراجعه کرده بودند که 101 نفر از آنان برای مداوای بیشتر در بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد بستری شدند.
وی اضافه کرد: از بین افرادی که بستری شده بودند، 94 نفر پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند و هم اکنون تنها هفت نفر بستری هستند.
صنعتی اظهار داشت: با توجه به کاهش تعداد مراجعه کنندگان و مهار مسمومیت، تیم پزشکی سیار نیز که در این مدت در روستا مستقر شده بود به کار خود پایان داد اما آبرسانی سیار با استفاده از 2 تانکر 20 هزار لیتری همچنان ادامه دارد.
معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری مهاباد در خصوص بازگشایی مدارس این روستا نیز گفت: با توجه به همه گیر شدن مسمومیت در این روستا، ستاد بحران دستور تعطیلی مدارس را صادر کرده است و بازگشایی دوباره تنها پس از اعلام پایان این مسمومیت توسط شبکه بهداشت و درمان مهاباد و با تصمیم این ستاد صورت می گیرد.
وی اضافه کرد: با توجه به بهبودی وضعیت دانش آموزان مسموم شده و شست و شوی لوله های آب شرب، احتمال دارد اعضای ستاد بحران زمان بازگشایی مدارس را روز شنبه هفته آینده اعلام کند.
به گزارش ایرنا، روستای 2 هزار و 500 نفری دریاس در 15 کیلومتری شمال مهاباد و در مسیر جاده مهاباد - ارومیه قرار دارد و دارای 650 مشترک آب است.
تعدادی از اهالی این روستا از روز چهارشنبه هفته گذشته با علایم مسمومیت و ناراحتی دستگاه گوارشی به مراکز درمانی مهاباد مراجعه کرده بودند.
3020/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.