علی مصطفوی روز پنجشنبه در همایش تخصصی پدافند سایبری در ارومیه افزود: امروز شکل تهدیدها با گذشته بسیار تفاوت دارد و در حالی که در گذشته جنگ تحمیلی، تحریک گروهک های ضدانقلاب و ترور مدنظر دشمن برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی بوده، امروز این تهدیدات به شکل نرم و با استفاده از فناوری های نوین ارتباطی شکل گرفته است.
وی اضافه کرد: همان طور که توطئه های دشمنان در جنگ سخت با هوشیاری مردم خنثی شده بود، باید در شناسایی، رصد و مقابله با تهدیدات نرم نیز همواره آماده و هوشیار باشیم.
وی بیان کرد: پیشرفت علم و تکنولوژی با هدف رفاه بیشتر برای مردم است اما همین تکنولوژی اگر مورد غفلت قرار گیرد، می تواند به یک تهدید تبدیل شده و تبعات منفی را نیز به دنبال داشته باشد.
سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: یکی از معضلات کنونی مربوط به فناوری های نوین ارتباطی، استفاده نادرست از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است که در برخی مواقع افراد را دچار مشکلات فکری و روحی می کند و صدمات جبران ناپذیری را نیز به دنبال دارد که باید در خصوص این مسائل به ویژه در خانواده ها با دقت نظر و هوشیاری بیشتری عمل شود.
مصطفوی خواستار همکاری همه دستگاه ها با سازمان پدافند غیرعامل شد و گفت: با این همکاری، این سازمان می تواند در انجام وظایف خطیر خود مثل مصون سازی کشور از طریق بالا بردن قدرت بازدارندگی، ارتقای پایداری و آستانه مقاومت ملی و مصون سازی و کاهش آسیب پذیری زیرساخت ها، بهتر و موفق تر عمل کند.
به گزارش ایرنا، در این همایش، تعدادی از کارشناسان حوزه امنیت سایبری، مطالبی را در خصوص ضرورت و اهمیت صیانت از فضای سایبری کشور و انواع تهدیدات و تهاجمات سایبری تبیین کردند.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.