مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی روز پنجشنبه در همایش مربوط به این طرح گفت: هدف از اجرای این طرح، کشف مسائل اجتماعی در حوزه خانواده و کودکان و تحلیل و بررسی پیامدها و ارائه راه حل های این مسائل است.
شهلا تاجفر افزود: ترسیم یک افق روشن و امید بخش، نیازمند همگرایی و همدلی بین نسلی بوده و به همین خاطر گفت و گوی بین نسلی و خانواده در ایران از ضرورت های اجتناب ناپذیر به شمار می رود.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین راهکارهای حل مشکلات اجتماعی و خانواده در کشور، تلاش همگانی در جهت افزایش فرایند گفت و گوی بین نسلی است، بیان کرد: طرح ملی گفت و گوی بین نسلی و خانواده جزو سیاستهای جدی و مورد تاکید دولت بوده و در برنامه ششم توسعه و منشور حقوق شهروندی هم مورد توجه قرار گرفته است که باید سازمان های مردم نهاد و نخبگان جامعه نیز در این خصوص ورود یابند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: در جامعه نوعی شکاف نسلی اتفاق افتاده است که در صورت کم توجهی مسوولان و متولیان، منجر به کاهش سرمایه اجتماعی و افزایش آسیب های اجتماعی خواهد شد.
به گزارش ایرنا، طرح گفت و گوی بین نسلی و خانواده از شهریور ماه سال گذشته با همکاری معاونت ریاست جمهوری در حوزه زنان و خانواده و انجمن جامعه شناسی ایران کلید خورده است.
توانمندسازی نهاد خانواده در کالبد درونی و بیرونی، بهبود سطح آگاهی و همکاری اعضای خانوار با هدف کاهش تعارض بین نسل ها و بهره گیری از ارزش ها و تکنیک های تسهیل گری از دیگر اهداف این طرح ملی است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.