چنگیز نوری عصر چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات مخابراتی مهاباد افزود: میزان قطع ارتباط تلفنی روستاهای این شهرستان زیاد است و بدون تامین برق پایدار این مشکل همچنان باقی می ماند.
وی ادامه داد: هرساله تعداد زیادی باطری دکل های مخابراتی تعویض می شود ولی چون عمر باطری ها سه ماهه است باید به فکر پایدار کردن برق روستایی بود.
وی اضافه کرد: امسال 41 نقطه برای تعویض باطری دکل های مخابراتی در مهاباد شناسایی شده تا در هنگام قطع برق، مدت کوتاهی از تلفن استفاده کرد.
مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان غربی در خصوص مشکل آنتن دهی و کیفیت پایین تماس های تلفن روستایی بیان کرد: طرح تبدیل شبکه روستایی به شبکه سیار در کشور آغاز شده که موجب بهبود ارتباط تلفنی و اینترنت دهی به تمام روستاهای صعب العبور می شود.
نوری افزود: طی این طرح روستاییان به طور رایگان یک سیمکارت به جای سیمکارت های روستایی قبلی دریافت می کنند که هم در روستا به عنوان تلفن ثابت و هم در شهر به عنوان تلفن همراه از آن استفاده کنند.
وی گفت: با اتمام این طرح امکان دسترسی همه روستاییان به اینترنت در فازهای بعدی فراهم خواهد شد.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: توسعه شاخص های مخابراتی عامل مهمی برای کاهش مهاجرت روستاییان به سمت حاشیه شهرها می شود و بر این اساس ارائه خدمات رفاهی به روستاییان باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد.
جلال محمودزاده با بیان اینکه مهاجرت از روستا اقتصاد و بخش کشاورزی را ضعیف می کند، ادامه داد: در ارائه خدمات به روستاها نباید جمعیت و خانوار ملاک قرار گیرد و به روستاهای کوچک که بیشتر در معرض تخلیه است، باید بیشتر رسیدگی شود.
در ادامه این جلسه مشکلات ارتباطی تلفتی و اینترنتی بخش های روستایی و شهری با حضور بخشداران، دهیاران و نمایندگان روستاها بررسی شد.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت دارای 192 روستا در قالب 2 بخش خلیفان و مرکزی است.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.