شاهین علیزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید، 446 خانوار روستایی شهرستان ماکو از گاز طبیعی برخوردار شده اند.
وی ادامه داد: گازرسانی به ساختمان مرکزی منطقه آزاد ماکو، روستاهای کوسج، علی آباد نایب کندی، جگنلوی کرد با یک دستگاه تقلیل فشار، اجرای هشت هزار و 600 متر شبکه گذاری و اتمام شبکه گذاری به هفت روستای محور قره تپه و کارخانه سیمان با 2 ایستگاه تقلیل فشار و با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال از جمله فعالیت های صورت گرفته طی مدت فعالیت دولت تدبیر و امید در ماکو به شمار می رود.
وی بیان کرد: همچنین عملیات گاز رسانی به شهرک صنعتی شماره 2 و سایت صنایع سبک منطقه آزاد با یک ایستگاه تقلیل فشار و با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال در این مدت آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
فرماندار ماکو آغاز عملیات احداث ایستگاه دوم تقلیل فشار گاز ماکو با اعتبار 20 میلیارد ریال، نصب 1000 دستگاه علمک در ماکو و روستاهای دارای گاز طبیعی، نقشه برداری و برنامه ریزی برای گازرسانی به سایر روستاهای بالای 20 خانوار ماکو و بازرگان را از دیگر اقدامات صورت گرفته طی مدت فعالیت دولت تدبیر و امید در حوزه گازرسانی برشمرد.
وی آبرسانی به شهرهای ماکو و شوط با اعتباری بالغ بر 356 میلیارد و 698 میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، اجرای طرح ساختمان شهید قنبری و شبکه آبیاری و زهکشی با تخصیص اعتبار 864 میلیارد و 775 میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی را از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه آب عنوان کرد.
فرماندار ماکو اجرای پروژه آبرسانی در 16 روستا، احداث خط انتقال و شبکه توزیع با اعتبار 27 میلیارد و 153 میلیون ریال، احداث مخزن 100 متر مکعبی، بهسازی چشمه و تجهیز چاه، احداث خط انتقال و شبکه 100 متر مکعبی، احداث ایستگاه پمپاژ و مخازن بتنی و پلی اتیلن با اعتبار 43 میلیارد و 431 میلیون ریال، احداث تصفیه خانه در روستاهای جگن کرد و حسو شیری با اعتبار پنج میلیارد و 500 میلیون ریال را از فعالیت های صورت گرفته در بخش آبرسانی روستایی برشمرد.
علیزاده با بیان اینکه قبل از شروع دولت تدبیر و امید تنها یک شهرک صنعتی در ماکو مستقر بود، گفت: در مدت فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم، سه شهرک صنعتی راه اندازی شده و واحدهای تولیدی از 35 به 64 واحد افزایش یافته است.
وی افزود: معابر شهرک صنعتی 2 ماکو با اعتبار پنج میلیارد و 45 میلیون ریال زیرسازی و جدول گذاری شده است و همچنین عملیات انشعابات فاضلاب واحدهای صنعتی شهرک صنعتی ماکو با اعتبار 497 میلیون ریال انجام شده است.
وی به اجرای برنامه تحول نظام سلامت در بخش بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: افزایش پوشش بیمه ای سلامت مردم منطقه، راه اندازی کلینک ویژه تخصصی در بیمارستان قدس، افزایش تعداد پزشکان متخصص ارائه کننده خدمات، احداث ساختمان دیالیز خیرساز و افزایش ظرفیت تخت های دیالیز در بیمارستان فجر ماکو، احداث بخش سرطان شناسی در بیمارستان فجر ماکو، احداث ساختمان جدید مرکز خدمات جامع سلامت روستایی قره تپه، احداث ساختمان اصلی ستاد شبکه در محل ساختمان قدیمی و ایجاد مراکز فوریت های پزشکی دیم قشلاق از جمله فعالیت های انجام گرفته بخش بهداشت و درمان است.
علیزاده اجرای شبکه تصفیه خانه ماکو با اعتبار 87 میلیارد ریال را از از اقدامات صورت گرفته در بخش فاضلاب شهری عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، ماکو یکی از شهرهای آذربایجان غربی در شمال غربی ایران است این شهر در نزدیکی مرز ایران و ترکیه قرار دارد بیش از 100 روستا را در خود جای داده و علاوه براین دارای آثار تاریخی بی نظیر همانند کاخ موزه باغچه جوق است.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.