رسول بخشی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: از این میزان تسهیلات، 10 میلیارد ریال شامل منابع بانکی است که به 50 نفر و 2 میلیارد و 970 میلیون ریال شامل تسهیلات امدادی است که از طریق صندوق قرض الحسنه ولایت به 19 مددجو پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه در راستای اشتغال فراگیر نیز 124 میلیارد ریال به کمیته امداد میاندوآب تخصیص یافته بود، گفت: 497 نفر در این زمینه در سامانه کارا ثبت نام کردند که 230 نفر شرایط لازم برای دریافت این تسهیلات را داشتند.
وی افزود: در این راستا 113 میلیارد و 590 میلیارد ریال طرح مصوب از طریق بانک کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید به متقاضیان پرداخت شده و بخشی دیگر نیز در حال پرداخت است.
بخشی با بیان اینکه این تسهیلات در زمینه دامپروری، زنبورداری، قالیبافی، آرایشگری، گلدوزی و خیاطی به متقاضیان پرداخت شده است، افزود: در این زمینه 425 دوره آموزشی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برگزار شده و یکهزار و 900 مورد بازدید و نظارت نیز بر اجرای این طرح ها صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه هم اکنون یکهزار و 800 طرح توسط مددجویان در این شهرستان در حال اجراست، افزود: سه نفر از فرزندان مددجویان توسط مراکز کاریابی به کار معرفی شدند که از محل صندوق ولایت برای 12 مددجو 180 میلیون ریال و برای هفت نفر غیرمددجو نیز مبلغ 270 میلیون ریال وام کارگشایی پرداخت شده است.
بخشی بیان کرد: حمایت برنامه ریزی شده هدفمند و زماندار از نیازمندان و ترویج فرهنگ کار بین افراد و خانواده های تحت پوشش با اولویت ایجاد اشتغال برای افراد مستعد و واجد شرایط در راستای اقتصاد مقاومتی با رویکرد ایجاد مشاغل پایدار از برنامه های مهم این نهاد در امر اشتغال مددجویان است.
به گزارش ایرنا، سه هزار و 577 خانوار در میاندوآب زیر چتر حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
این شهرستان با بیش از 277 هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
9871/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.