محمدمهدی شهریاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با هدف تغذیه سالم دانش آموزان از محل منابع اعتباری سوخت و با حمایت استانداری اجرا می شود.
وی که طی روزهای اخیر شخصا در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان یافته بود، اضافه کرد: با مصوبه این شورا در هر هفته پنج نوبت تغذیه رایگان برای دانش آموزان گروه هدف عرضه خواهد شد.
شهریاری با تاکید بر اینکه حدود 970 کیلومتر از مرز ایران با کشورهای همسایه در این استان قرار دارد، بیان کرد: توزیع 2 نوبت شیر و سه نوبت میوه اعم از سیب یا پرتقال جزو این بسته غذایی است.
وی اضافه کرد: طبق اعلام آموزش و پرورش آذربایجان غربی حدود 65 هزار دانش آموز در یکهزار و 413 روستای این مناطق مشغول به تحصیل هستند.
به گزارش ایرنا در سال های قبل از 1396 نیز دانش آموزان تمامی مدارس استان از محل اعتبارات ملی وزارت آموزش و پرورش 2 تا 3 نوبت در هر هر هفته شیر رایگان دریافت می کردند ولی در 2 سال اخیر این طرح دیگر اجرایی نشده است.
تجهیز مدارس، افزایش بودجه استانی، تامین اعتبار و تحت پوشش بردن رایگان نوآموزان ساکن در 30 کیلومتری نوار مرزی داخل استان از جمله طرح های حمایتی استانداری آذربایجان غربی از آموزش و پرورش این استان مرزی است.
آذربایجان غربی دارای 590 هزار نفر دانش آموز است که در بیش از پنج هزار مدرسه تحصیل می کنند.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.