به گزارش ایرنا، عاشقان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع) در جای جای جنوب استان همزمان با مردم مسلمان و متدین ایران اسلامی، اربعین حسینی را گرامی داشته و در نهایت اخلاص، ارادت خود را به قافله سالار کربلا نشان می دهند.
شهرها و روستاهای این خطه از میهن اسلامی همزمان با اربعین حسینی سیاهپوش شده و ویژه برنامه های عزاداری سرور و سالار شهیدان با حضور سنی و شیعه در قالب دسته های عزاداری در مساجد، حسینیه ها و منازل برپا شده است.
دوستداران خاندان عصمت و طهارت با شرکت در این آیین های عزاداری، ارادت قلبی خود را به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نشان می دهند.
مردم مشایعت کننده و عزادار نیز از دسته های عزاداری با پخش نذرهایی مانند شیر، چای، خرما و دود کردن اسپند پذیرایی می کنند.
مردم این خطه از نخستین روزهای ماه محرم تاکنون و در پاسداشت یک سنت دیرینه، برای ابراز ارادت به اهل بیت رسول الله (ص) به ویژه امام حسین(ع) آیین های ویژه ای را در شهرها و روستاهای جنوب استان برگزار کرده اند.
گزارش های رسیده از نقاط مختلف حاکی است که مردم از ساعت اولیه امروز با راه اندازی هیات های عزاداری و سینه زنی ‌و زنجیر زنی یاد سرور و سالار شهیدان و یاران باوفای آن حضرت را در اربعین حسینی گرامی داشته اند.
در مهاباد نیز عاشقان و شیفتگان آن حضرت اعم از اهل سنت و اهل تشیع با حضور در حسینیه و مساجد این شهر در قالب دسته های سینه زنی برای شهید کربلا به عزاداری پرداخته و صحنه ای از وحدت مسلمانان را به نمایش گذاشته اند.
مردم این منطقه اعم از شیعه و سنی با آغاز ماه محرم در کوچه ها و محلات شهر هیات های عزاداری برپا کرده و عاشقان و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با حضور در این هیات ها به یاد شهدای مظلوم دشت کربلا به عزاداری می پردازند.
عزاداری برای امام حسین (ع) در مهاباد و سایر شهرهای کردنشین جنوب آذربایجان غربی شیعه و سنی نمی‌شناسد و مردم اهل سنت نیز پا به‌ پای شیعیان برای ذکر مصیبت‌های امام حسین (ع) در این ایام عزاداری می‌کنند.
ماه محرم برای اهل سنت بخاطر شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایشان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.