به گزارش ایرنا امروز در تمامی شهرها و روستاهای آذربایجان غربی دسته های عزاداری به یاد چهلمین روز شهادت سرور آزادگان جهان، بار دیگر فریاد یاحسین (ع) سر دادند و تمامی مساجد، مصلی ها، حسینیه ها، امامزاده ها و تکایای استان رخت عزا بر تن کرد و میزبان عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و دسته های عزاداری شد.
امروز نیز چون تاسوعا و عاشورا خیابان های ارومیه شاهد دوستداران اهل بیت عصمت و طهارتی شده که نذری و احسان خود را به یاد شهید کربلا و برای حاجت گرفتن از امام حسین (ع) برای دسته های عزاداری و مردم پخش می کنند.
سفره های احسان و نذری در گوشه گوشه شهرها و روستاهای سراسر استان چهره دیگری به استان بخشیده و روایت عاشقی دوستداران خاندان عصمت و طهارت (ع) را به تصویر کشیده است.
همچنین اهل تسنن نیز همپای براداران شیعی خود در اربعین سرور آزادگان جهان از قافله عزاداران حسینی جانماندند و همپای براداران شیعی و به تبعیت از نبی مکرم اسلام عشق خود به اهل بیت را به نمایش گذاشتند.
علاوه بر مسلمانان، اقلیت های دینی نیز در اربعین حسینی همراه با برادران مسلمان خود و همچون عاشورا و تاسوعا ارادت خود را به سالار شهیدان نشان دادند تا نشان دهند که امام حسین (ع) متعلق به تمام بشریت است.
به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی دسته های سینه زنی و زنجیرزنی ارومیه از ساعت 9:30 عزاداری خود را از میدان ولایت فقیه آغاز کردند و در مسیر میدان انقلاب ادامه می دهند.
حجت الاسلام محمد داداش زاده با اشاره به برگزاری 60 عنوان برنامه به مناسبت اربعین حسینی در سراسر استان گفت: برپایی ایستگاه های صلواتی، پخش نذری و احسان، تعزیه خوانی و شبیه خوانی و برگزاری مسابقات فرهنگی از جمله برنامه های ویژه این مناسبت مذهبی است.
وی افزود: همچنین مراسم عزاداری اربعین حسینی در بعد از ظهر امروز به صورت باشکوه در امامزاده غریب حسن و مزار شهدای ارومیه برگزار می شود.
حجت الاسلام داداش زاده برگزاری مسابقه فرهنگی با همکاری آموزش و پرورش، قرائت زیارت اربعین، پخش تجمع روز اربعین شهرستان خوی از سیمای جمهوری اسلامی ایران و برپایی سفره احسان برای سه هزار نفر در چالدران را از دیگر برنامه های این مناسبت مهم برشمرد.
مسوول روابط عمومی انتقال خون آذربایجان غربی نیز گفت: در اربعین حسینی انتقال خون استان به صورت 2 شیفت صبح و عصر خون های اهدایی عزاداران را دریافت می کند.
سید محمد صادقی ادامه داد: همچنین پایگاه های انتقال خون در شهرستان های نقده، میاندوآب و خوی دایر بوده و علاوه بر این، تیم سیار انتقال خون در شهرستان ماکو مستقر شده است.
مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی نیز گرامیداشت اربعین امام حسین (ع) را نماد ارادت به پیام سرور آزادگان جهان دانست و افزود: گرامیداشت اربعین حسینی سفارش ائمه اطهار است و زیارت اربعین از نشانه های مومن به شمار می رود.
حجت الاسلام صفدر محمدی ادامه داد: جابربن عبدالله انصاری نخستین نفری بود که پیاده به کربلا رفت تا به دنیا اعلام کند مرکز و محور هدایت بشریت کربلاست.
وی اضافه کرد: امروز دستگاه های تبلیغاتی دشمنان تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا کنگره 2 میلیون نفری راه اندازی کرده و به مقابله با اسلام بپردازند اما با وجود این سرمایه گذاری ها موفق نشدند ولی مسلمانان جهان با اتحاد خود تجمع بزرگ پیاده روی اربعین را خلق کردند.
مدیر حوزه های علمیه استان بیان کرد: حضور باشکوه اقشار مختلف مردم در اربعین حسینی و شوق مردم برای میزبانی از عزاداران حسینی هرکدام به نوبه خود حقیقت بزرگی را به جهانیان نشان می دهد و آن اینکه تشیع همچنان عاشق اهل بیت عصمت و طهارت است.
رییس دفتر آیت الله جوادی آملی در آذربایجان غربی هم ادامه داد: جهان امروز تشنه پیام قیام کربلاست و ملت های مظلوم و در بند ستمگران، ابا عبدالله الحسین (ع) و نهضتش را الگوی خود قرار می دهند.
حجت الاسلام سیدمحمد فخری با بیان اینکه گرامیداشت باشکوه اربعین تجلی بصیرت امت اسلامی است، افزود: حضور پرشور مردم در اربعین حسینی گواه روشنی برپیوند ناگسستنی جهان اسلام بویژه تشیع با اهل بیت است.
وی بیان کرد: در همایش میلیونی اربعین نه تنها شیعیان بلکه اهل سنت و حتی غیر مسلمانان نیز حضور دارند و این حضور فراگیر ثابت می کند نه تنها مسلمانان بلکه غیر مسلمانان نیز نیازمند پیام نهضت کربلا هستند.
امام جمعه پیرانشهر نیز ادامه داد: اربعین فرصت مناسبی برای زیارت شخصیتی است که جان و مال و فرزندانش را فدای اسلام کرد و شخصیتی که تسلیم ظالم نشد.
ماموستا مصطفی محمودی به همایش پیاده روی اربعین اشاره کرد و افزود: حضور پرشور مسلمانان اعم از اهل تسنن و تشیع اقتدار دنیای اسلام و مسلمانان را در برابر ظالمان و کافران به تصویر می کشد و نشان می دهد برخلاف تبلیغات منفی دشمنان برای تفرقه افکنی بین مسلمانان، آنان همچنان متحد هستند.
وی ادامه داد: همچنین این حضور یکپارچه بر رعب و وحشت دشمنان می افزاید و به آنان ثابت می کند که هرگز تسلیم ظالمان نخواهند شد.
امام جمعه پیرانشهر بیان کرد: تجمع میلیونی مسلمانان در همایش پیاده روی اربعین نمایش قدرت امت اسلامی در برابر کافران و ظالمان و دشمنان اسلام و مسلمانان است.
ماموستا محمودی افزود: این تجمع نشان می دهد مسلمانان اعم از شیعه و سنی در برابر ظالمان سکوت نمی کنند و همچنان برای مقابله با مستکبران یکدل و متحد هستند.
به گزارش ایرنا پیاده ‌روی اربعین، حرکت شمار زیادی از عاشقان حسین به سمت شهر کربلا به منظور جمع شدن همهٔ آنان در چهلمین روز پس از سالگرد به شهادت رسیدن حسین بن علی (ع) در سال 680 میلادی است.
پیاده روی اربعین که همه ساله با حضور میلیونی شیعیان از سراسر دنیا برگزار می شود، بهترین و مؤثرترین عامل برای معرفی اسلام در جهان و نمایانگر وحدت و عظمت جامعه اسلامی است.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.