فاروق سخنور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نوع جلیقه ها در بین تمام محیط بانان آذربایجان غربی توزیع شده است که سهم مهاباد نیز چهار جلیقه برای یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در گشت‌های روزانه ماموران یگان حفاظت محیط‌ زیست و محیط بانان در تالاب ‌ها و اراضی ملی این شهرستان احتمال درگیری با متخلفان وجود دارد، از این رو برای حفظ جان آنها این جلیقه ها تهیه و تحویل اداره های محطیط زیست شده است.
وی اضافه کرد: یکی از تجهیزات انفرادی که می تواند در برابر بسیاری از خطرات احتمالی تا حد زیادی ضامن حفظ سلامت محیط بانان بوده و باعث کاهش حوادث اسفبار شود، جلیقه های ضدگلوله است که محیط بانان موظف هستند در هنگام ماموریت های خود از آنها استفاده کنند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون چهار محیط بان وظیفه حفاظت از محیط زیست این شهرستان را برعهده دارند.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست با صدور بخشنامه ای، استفاده از جلیقه های ضدگلوله را هنگام ماموریت‌های محیط بانی به ویژه حین انجام عملیات که میزان خطرات آن بالاست، الزامی کرده است.
سازمان حفاظت محیط زیست امسال یکهزار و 500 جلیقه ضد گلوله را خریداری و تمامی محیط بانان کشور را به این وسیله حفاظتی مجهز کرده است.
وجود تالاب های کانی برازان، قوپی باباعلی، حسن خان، گروس، داشخانه و قره قشلاق، مهاباد را به یکی از زیستگاه های اصلی پرندگان در آذربایجان غربی تبدیل کرده است؛ در این میان، تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی جزو تالابهای بین المللی هستند.
همین امر باعث شده تا همه ساله شمار زیادی شکارچی غیرمجاز در سطح زیستگاه ها و تالاب های این شهرستان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شوند.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.