استاندار آذربایجان غربی پیشگیری از وقوع آسیب های اجتماعی نیازمند اصلاح زیرساختها در جامعه است

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی محمد مهدی شهریاری در جلسه شورای عالی پیشگیری از جرم استان با تاکید براینکه تا زمانی که ساختارهای اجتماع  اصلاح نشود آسیب های اجتماعی همچنان افزایش می یابد افزود: توجه به مسائل اخلاقی و اجتماعی امروزه به حاشیه رفته و متاسفانه برخوردها و نحوه رفتارهای اجتماعی مردم تغییر کرده که لازم است دستگاهای متولی آموزشی وارد عمل شوند.

وی ادامه داد: قانون گریزی و افزایش تضادها در خانواده ها موجب افزایش ناهنجاریهای اجتماعی در جامعه شده است که باید به این مسئله توجه جدی شود.

شهریاری مسائل اقتصادی را یکی از علل وقوع نزاع و بروز آسیب های اجتماعی عنوان کردو افزود: بدلیل نوسانات اقتصادی بسیاری از مردم دچار مشکلات شدند چرا که عدم ثبات اقتصادی در هر کشور مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت.

استاندار آذربایجان غربی نقش دین در هدایت گری و روشنگری افراد و گرایش به رعایت اخلاقیات را موثر دانست و گفت: روحانیون می توانند نقش خوبی در بازافرینی دینی داشته باشند.

وی به مسائل قومی و مذهبی در استان اشاره کرد و گفت: این تنگ نظری ها و برخودها موجب شده با وجود ثروت های بیشمار استان، سرمایه داران اهل استان به خارج از کشور و استانهای دیگر کوچ کنند.

شهریاری با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور گفت: علیرغم کاهش سرمایه گذاری های خارجی در کشور، در استان توانسته ایم سرمایه گذاران خارجی را جذب کنیم و ورود 5 میلیون دلار از 20 میلیون دلار   برای احداث کارخانه کلاج و ترمز در روز گذشته تنها نمونه ای از این تلاش است.

گروسی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی نیز در این جلسه بر لزوم آسیب شناسی از علل وقوع جرم تاکید کرد و گفت: باید با کار کارشناسی علل وقوع جرم و آسیب های موجود درجامعه بررسی شود همچنین محلات و افراد در معرض آسیب ها نیز شناسایی شود تا در وقوع جرم پیشگیری شود.

وی با بیان اینکه امروزه مجرمان حرفه ای مسلط به ترفندهای روز هستند و از روشهای قدیمی برای ارتکاب جرم استفاده نمی کنند اظهارکرد: پیشگیری و کاهش وقوع جرم به تنهایی از عهده دستگاه قضا خارج است و همه ارگانها و سازمانها در این زمینه دستگاه قضا را یاری دهند.

گروسی ادامه داد: برای کاهش بروز آسیب های اجتماعی باید مهارتهای زندگی و ادبیات برخورد اجتماعی را ارتقا دهیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.