فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از وقوع بیش از 20 هزار نزاع و درگیری فردی در استان طی سال جاری خبرداد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی سردار ناصر اصلانی در جلسه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم استان با بیان اینکه نزاع و درگیری به دو قسم فردی و دسته جمعی تقسیم بندی می سود اظهارکرد: در 7 ماهه نخست سال جاری 20 هزار و 808 مورد نزاع و درگیری فردی در استان رخ داده که از این تعداد 11 هزار و 400 مورد تشکیل پرونده و به مراجع قضایی ارجاع داده شده و بیش از 9 هزار و 400 مورد به صلح انجامیده است.

وی با بیان اینکه 99.3 درصد از نزاع های انجام شده فردی است ادامه داد: در سال جاری 121 مورد نزاع دسته جمعی (7 درصداز مجموع نزاع ها ) در استان رخ داده است.

سردار اصلانی با بیان اینکه در کشور نزاع و درگیری رتبه اول جرایم را به خود اختصاص داده گفت: 80 درصد از نزاع های فردی صرفا مربوط به ترافیک و تصادفات بوده و 20 درصد مابقی مربوط به مسائل خانوادگی، ملکی و سایر مزاحمتها است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی پایین بودن آستانه تحمل و کاهش سعه صدر را از علل بروز نزاع و وقوع جرم عنوان کرد و افزود: باید در این زمینه کار کارشناسی و آسیب شناسی شود تا علت کاهش آستانه تحمل مشخص و با انجام اقدامات فرهنگی از وقوع جرم پیشگیری شود.

وی از کمبود ایستگاههای پلیس سیار در استان خبرداد و افزود: چنانچه تا 5 سال آینده 20 ایستگاه سیار در استان راه اندازی شود تاثیر بسزایی در کاهش وقوع جرم را شاهد خواهیم بود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.