مراد فتحی روز یکشنبه در دیدار با مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان غربی افزود: این دوره ها شامل پیشگیری از وقوع طلاق همسران زندانیان، پیشگیری از اعتیاد همسران زندانیان و پیشگیری از مفاسد اخلاقی همسران و فرزندان زندانیان بوده است.
وی با تاکید بر لزوم تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص اولویت های آسیب های اجتماعی اضافه کرد: برگزاری این دوره های آموزشی نتایج خوبی به همراه داشت که امسال نیز این دوره ها را ادامه داده ایم و برخی از آنها نیز در حال برگزاری است.
وی بیان کرد: مسوولیت کمک به خانواده زندانیان بخشی از وظایف انسانی و سازمانی ما در سازمان زندان هاست که تمام توان خود را در این خصوص به کار می گیریم.
سرپرست اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی آذربایجان غربی خواستار همکاری همه دستگاه های مرتبط برای رفع معضل آسیب های اجتماعی در استان شد و ادامه داد: زمانی که سرپرست خانواده در زندان است، خطرهای جدی خانواده این افراد را تهدید می کند و وظیفه همه دستگاه های مرتبط در کمک به بازتوانی این گونه خانواده ها تدوین شده است و باید اجرایی شود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی نیز در این دیدار با بیان اینکه زندانیان و خانواده آنان نیز جزو شهروندان این استان به شمار می روند، گفت: باید زمینه ای برای بازدید مسوولان استانی از زندان ها فراهم شود تا مدیران بتوانند نقش زندان را بر روی فرد و خانواده از نزدیک احساس کنند.
اکبر محمدی افزود: توجه جدی به موضوع برگزاری کلاس های مهارتی برای خانواده زندانیان ضروری است.
وی اضافه کرد: با همه توان در راستی بازتوانی این گونه خانواده ها که در معرض آسیب های جدی هستند، تلاش می کنیم.
به گزارش ایرنا، پیشگیری از آسیب های اجتماعی در خانواده زندانیان از جمله مهمترین وظایف مدیران حوزه اجتماعی است که در این خصوص اقدامات خوبی در آذربایجان غربی انجام شده است.
8137/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.