عبدالله چمن گلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی شده است از مجموع این تعداد طرح های ورزشی در دست احداث، 25 طرح تا پایان امسال به بهره برداری برسد.
وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح ها، یکهزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز بوده که تاکنون 450 میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.
چمن گلی گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نیز طرح های خوبی در استان به بهره برداری می رسد که ورزشگاه های 15 هزار نفری ارومیه، پنج هزار نفری مهاباد و سلماس و نیز سالن آکادمی والیبال ارومیه از جمله این طرح هاست.
وی بیان کرد: ادامه عملیات ساخت ورزشگاه 15 هزار نفری شهید باکری ارومیه با تامین اعتبار 15 میلیارد ریالی از سوی وزارت ورزش و جوانان و استانداری آذربایجان غربی با جدیت در حال انجام است که در تلاش هستیم تا این پروژه ملی در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.
وی با بیان اینکه پروژه های راکد ورزشی بسیار کمی در سطح استان وجود دارد، ادامه داد: پیش بینی شده است عملیات اجرایی این طرح ها نیز به زودی آغاز می شود.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی سرانه کل فضاهای ورزشی استان را 67 سانتی متر مربع اعلام کرد و گفت: با بهره برداری از طرح های در دست اجرا سرانه فضاهای ورزشی استان 15 تا 25 سانتی متر افزایش پیدا می کند.
چمن گلی در خصوص فضاهای ورزشی در دست احداث توسط بخش خصوصی نیز بیان کرد: هم اکنون به ارزش 300 میلیارد ریال پروژه توسط بخش خصوصی در حال احداث است.
وی گفت: اگر بخش خصوصی بخواهد در توسعه فضاهای ورزشی وارد شود مورد حمایت جدی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا، آذربایجان‌غربی در سرانه فضای ورزشی هم اکنون رتبه ۲۶ کشوری را در اختیار دارد.
641 مکان ورزشی و 596 باشگاه در سطح استان وجود دارد که مردم در آنها به فعالیت‌های ورزشی می‌پردازند.
7510/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.