جعفرصادق اسکندری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از 2 هزار و 600 مورد بازرسی از ابتدای سال جاری تاکنون از این انبارها صورت گرفته و 49 مورد انبار متخلف شناسایی شده است.
وی با اشاره به اینکه ارزش ریالی تخلف های کشف شده 317 میلیارد ریال است، ادامه داد: این تخلف ها با عناوین احتکار، اعلام نکردن موجودی و گران فروشی جهت رسیدگی به مراجع قانونی ارجاع شده است.
وی افزود: پرونده های تخلف مربوط به کالاهای برنج، شکر، روغن موتور و لاستیک خودرو، انواع شوینده ها، روغن نباتی، تخم مرغ، ماکارونی، حبوبات و پکیج است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی بیان کرد: میزان موجودی سردخانه ها و انبارهایی که کالاهای اساسی و ضروری در آنها نگهداری می شود به صورت ماهانه در حال رصد و پایش است.
اسکندری ادامه داد: بازرسی های مستمر میزان ورود و خروج انبارها را به صورت دقیق رصد و کنترل می کند و از بروز تخلف جلوگیری می شود.
به گزارش ایرنا احتکار اقلام مورد نیاز مردم از جمله مشکلات این روزهای کشور است که توسط عده ای سودجو انجام شده و رصد اقلام موجود در انبار، می تواند از این مشکل جلوگیری کند.
در راستای رفع التهاب و آرام سازی فضای بازار کمیته مشترک مبارزه با احتکار و قاچاق کالا و ارز با پلیس آگاهی آذربایجان غربی، بسیج اصناف و فعالان اقتصادی، اداره اطلاعات سپاه، اداره کل تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان تشکیل شده و بازدیدهای مشترک در حال انجام است.
9918/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.