طاهر آریا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پایگاه سیار شامل پنج دستگاه آمبولانس و 10 نفر تکنسین فوریت های پزشکی 115 است که در داخل روستا برای خدمات رسانی به مسمومان احتمالی و مراجعه کنندگان به حالت آماده باش در آمدند.
وی ادامه داد: این اکیپ های پزشکی در صورت نیاز و پس از انجام معاینه های اولیه، بیماران را به بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل می کنند.
آریا اضافه کرد: این اکیپ های پزشکی تا هر زمان که نیاز باشد در روستای دریاس مستقر می شود و به مراجعه کنندگان خدمات عرضه می کند.
مدیر حوادث و فوریت های پزشکی مهاباد گفت: سامانه مرکز ارتباطات 115 در هر ساعت شبانه روز آماده مشاوره و پاسخ به شهروندان و اهالی روستای دریاس است.
به گزارش ایرنا طی روزهای اخیر تعدادی از اهالی روستای دریاس از توابع بخش مرکزی مهاباد به دلیل مسمومیت و دردهای گوارشی به مراکز درمانی و بیمارستان مراجعه کردند.
براساس آخرین آمارهای اعلام شده در مجموع بیش از 250 نفر با علایم مسمومیت از جمله اسهال و مشکلات گوارشی در این مدت به مراکز درمانی مراجعه کرده اند که از این تعداد هم اکنون 80 نفر در بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد بستری هستند.
پس از بررسی ها و آزمایش های لازم مشخص شد که استفاده از آب 2 دهنه از چشمه های خارج از شبکه آبرسانی روستا عامل اصلی بروز این بیماری همه گیر بوده است.
روستای دریاس در 15 کیلومتری شمال مهاباد و در مسیر جاده ارومیه واقع است که دارای بیش از 2 هزار و 500 نفر جمعیت است.
9903/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.