محمدمهدی شهریاری روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: در تفاهم نامه بین وزارت آموزش و پرورش و استانداری ها مقرر شده به هر میزان اعتبار استانی برای این بخش تامین شود، وزارتخانه نیز معادل این مبلغ را از محل اعتبارات ملی برای آموزش و پرورش استان تامین کند.
وی بیان کرد: استانداری آذربایجان غربی به این تفاهم نامه پایبند است و امیدواریم اختصاص بودجه از سوی وزارت آموزش و پرورش نیز پیگیری شود.
وی با تاکید بر لزوم زمینه سازی برای آموزش همه کودکان در استان اضافه کرد: هزینه حضور نوآموزان دوره پیش دبستانی که ساکن 30 کیلومتری مناطق مرزی استان هستند، از سوی استانداری تامین می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: 24 هزار و 146 نوآموز در مراکز پیش دبستانی استان اعم از دولتی و غیر دولتی ثبت نام کرده اند.
ابراهیم محمدی افزود: پیش بینی می شود 10 هزار نوآموز واجد شرایط در مناطق 30 کیلومتری مرزها و حاشیه شهرها ساکن باشند که هنوز در دوره پیش دبستانی ثبت نام نکرده اند.
وی اضافه کرد: پارسال کل پیش دبستانی های جذب شده 31 هزار نفر بوده که سعی می شود امسالبه 40 هزار نفر افزایش یابد.
وی با ارائه گزارشی از دیدار استاندار و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی با وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در این دیدار مشکلات آموزش و پرروش استان از جمله فضای آموزشی، تجهیزات و پوشش تحصیلی در استان مورد بررسی قرار گرفت.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: در این دیدار مقرر شد تا سند توسعه فضاهای آموزشی استان آماده شود که پیش نویس آن آماده شده که در صورت تحقق این سند و دفاع نمایندگان آذربایجان غربی از آن در بودجه سال آینده، طی 10 سال پیش رو جهش خوبی در موضوع توسعه فضاهای آموزشی استان رخ می دهد.
گزارش وضعیت اردوگاه دانش آموزی معلم و لزوم رفع مشکلات و ارائه گزارش در زمینه مطالبه و نیاز به تغذیه رایگان دانش آموزان نوار مرزی و مناطق محروم استان در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 590 هزار دانش آموز است که در مناطق 24 گانه آموزش و پرورش استان تحصیل می کنند.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.