سعید خدایی روز شنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی سال زراعی گذشته در مجموع 32 هزار هکتار از مزارع این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافت که 27 هزار هکتار آن به صورت دیم و پنج هزار هکتار دیگر به صورت آبی بود.
وی ادامه داد: با توجه به افزایش بارندگی و سطح اراضی زیر کشت محصولات کشاورزی در شاهین دژ، میزان برداشت طی سال جاری 13 هزار تن گندم افرایش یافته است.
وی اضافه کرد: متوسط عملکرد برداشت گندم در مزارع دیم 1.7 و در مزارع آبی 3.7 تن در هکتار بود که همین امر باعث افزایش میزان تولید در مقایسه با سال زراعی گذشته شد.
وی بیان کرد: گندمکاران شاهین دژ برای اراضی آبی از ارقام میهن و پیشگام و برای مزارع دیم ارقام سرداری، باران، اوحدی، هما و آذر 2 که در مقایسه با سایر ارقام عملکرد خوب و سازگاری بیشتری با شرایط آب و هوایی منطقه دارد، کشت کرده بودند.
مدیر جهاد کشاورزی شاهین دژ گفت: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم با چهار درصد افت مفید و 2 درصد افت غیرمفید حداکثر تا 2 درصد سن زدگی و رطوبت 12 درصد، 13 هزار ریال تعیین شد که رقم مناسبی به نظر می رسید.
خدایی با اشاره به کشت پاییزه گندم افزود: با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی زمان مناسب کشت پاییزه گندم از 15 مهر آغاز شده و تا 15 آبان ادامه دارد.
وی از کشاورزان این شهرستان خواست در این بازه زمانی با استفاده از ارقام سازگار با شرایط آب و هوای منطقه، بذر بوجاری و ضدعفونی شده کشت پاییزه خود را انجام دهند.
به گزارش ایرنا، سال گذشته 50 هزار تن گندم در شاهین دژ برداشت شده بود.
شاهین دژ با بیش از 90 هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان غربی قرار دارد.
9903/3020/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.