دکتر جواد آقازاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی روزهای اخیر آب 2 چشمه خارج از شبکه آبرسانی این روستا آلوده شده و به دلیل فعالیت باکتری «شیگلا»، تعدادی از روستاییان به ویژه کودکان دچار بیماری شده بودند.
وی اضافه کرد: تیم های درمانی و بهداشتی به محض اطلاع از بروز بیماری و اعزام بیماران به بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد در منطقه مستقر شدند و اقدامات پیشگیرانه و درمانی به سرعت آغاز شد.
وی بیان کرد: تا صبح امروز 158 نفر به مرکز درمانی مهاباد مراجعه کردند که از این تعداد 60 نفر بستری و بقیه با درمان های سرپایی مرخص شدند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: علاوه بر تیم های مستقر درمانی و پزشک عمومی حاضر در منطقه، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی هم در این روستا مستقر است و اقدامات بهداشتی با دقت رصد می شود.
دکتر آقازاده گفت: طبق گزارش های دریافتی، مراجعه بیماران به بیمارستان متوقف شده و بیماران حاضر نیز به دقت تحت معاینه و مداوا قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه دوره نهفتگی /کمون/ بیماری «شیگلا» پنج تا هفت روز بوده و به صورت فرد به فرد نیز قابل انتقال است، افزود: رعایت نکات بهداشتی می تواند این بیماری را در سریع ترین زمان ممکن ریشه کن کند.
وی از آبرسانی به این روستا با تانکر در راستای استفاده نکردن روستاییان از آب چشمه خبر داد و اضافه کرد: چشمه ها و چاه های آبرسانی این روستا مسدود و کلرزنی شده و شبکه آبرسانی این روستا به طور کامل شست و شو می شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی تاکید کرد: در راستای درمان بیماران و تامین مواد دارویی برای بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد نیز دستورهای لازم صادر شده و هیچ مشکلی در خصوص درمان بیماران وجود ندارد.
آقازاده اظهار امیدواری کرد که با تلاش مسوولان و اطلاع رسانی مناسب رسانه ها، شایعه پراکنی ها در خصوص این حادثه کمتر شود.
به گزارش ایرنا طی روزهای اخیر تعداد زیادی از ساکنان این روستا با علایم مسمومیت به بیمارستان مهاباد مراجعه کردند و تعدادی از آنان نیز بستری شدند.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.