فخرالدین پنهانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد کودکان معاینه شده درسال 96، چهار هزار و 200 کودک بود و این طرح با همکاری بهزیستی و آموزش پرورش و شبکه بهداشت درمان اجرا شد.
وی اضافه کرد: 120 کودک مشکوک به تنبلی چشم در سال قبل در اجرای این طرح شناسایی شده است که از این تعداد 65 کودک مبتلا به اختلالات بینایی و اغلب انحراف چشم، استیگمات و ضعف بینایی بودند.
پنهانی گفت: برای 63 کودک در سال گذشته عینک تجویز شد و 2 کودک با معرفی به بیمارستان ارومیه به صورت رایگان مورد عمل جراحی چشم قرار گرفتند.
وی ادامه داد: این طرح از اول آبان سال جاری آغاز شده و تا دی سال جاری ادامه دارد و والدین می توانند با مراجعه به پایگاه های سنجش بینایی در مراکز بهداشتی و مهدهای کودک، کودکان خود را مورد سنجش بینایی قرار دهند.
به گزارش ایرنا آمبلیوپی یا تنبلی چشم یک مشکل بینایی است که حدود 2 تا سه درصد افراد جامعه گرفتار آن هستند که اگر به موقع درمان نشود باعث اثرات جدی بر زندگی آنان می شود.
در این بیماری یک چشم که به آن چشم تنبل یا آمبلیوپ می گویند، باعث می شود دید مرکزی در کودک به خوبی تکامل پیدا نکند؛ درمان نکردن آمبلیوپی موجب می شود کاهش دید تا آخر عمر در فرد مبتلا باقی بماند.
پیشگیری از تنبلی چشم و اختلال های بینایی به عنوان یکی از اهداف سازمان بهداشت جهانی تا سال 2020 تعیین شده است.
9870/3020/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.