کامیار داهیم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت 517 مورد از فرآورده‌های خام دامی نمونه برداری و 72 واحد متخلف در زمینه فرآورده های دامی به مراجع قضایی معرفی شد.
وی از شهروندان و مصرف کنندگان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی اعم از عرضه فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی و فاقد هویت، کشتار غیرمجاز، حمل و نقل انواع گوشت سفید و قرمز با وسایل فاقد سردخانه و عرضه فرآورده‌های فاقد هویت و غیرمجاز از جمله فاقد تاریخ تولید، انقضا و کد ردیابی دامپزشکی، موضوع را اطلاع دهند.
وی اضافه کرد: نظارت بهداشتی بر استحصال 40 هزار و 229 تن گوشت سفید و قرمز طی سال جاری در کشتارگاه‌های دام و طیور استان نیز جزو اقدامات این بخش بود.
مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به کشتار 55 هزار و 829 راس دام سبک و سنگین با نظارت ناظران بهداشتی، افزود: امسال پنج هزار و 237 تن گوشت قرمز در کشتارگاه‌های دام استان تحت نظارت بهداشتی بازرسان بهداشتی استحصال شد.
«داهیم» به کشتار 16 میلیون و 868 هزار و 726 قطعه طیور اشاره کرد و ادامه داد: از این تعداد طیور کشتار شده مقدار 34 هزار و 992 تن گوشت مرغ استحصال شد.
وی افزود: تعداد 71 هزار و 411 قطعه طیور از مجموع مرغ و ماکیان کشتار شده غیرقابل مصرف تشخیص داده شد و توسط بازرسان بهداشتی این اداره کل ضبط و معدوم شد.
به گزارش ایرنا تمامی فرآورده های استحصال شده در کشتارگاه های سطح استان پس از کنترل های لازم توسط بازرسان بهداشتی، مجاز به عرضه در بازار مصرف می باشد.
آذربایجان غربی دارای 9 میلیون واحد دامی اعم از سبک و سنگین و مرغ و ماکیان است.
مردم استان اغلب در کنار کشاورزی به دامپروری نیز اشتغال دارند و نظارت بر مراکز مرتبط با دامداری در راستای کنترل بیماری ها و عملکرد بخش غیردولتی ضروری است.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.