علی معصومی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه 18 نفر از این افراد جزو اتباع خارجی هستند، افزود: این افراد پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.
وی با تاکید بر اینکه این گمرک طی شهریور سال جاری به تجهیزات پیشرفته کنترلی «ایکس ری» مجهز شد، ادامه داد: با بروز رسانی تجهیزات گمرکی، آمار کشفیات در این مرز رشد قابل توجهی داشته است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی در 2 دهه اخیر به دلیل وضعیت توپوگرافی خاص و قرار گرفتن در امتداد مرزهای ایران با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان با معضل قاچاق انسان روبرو بوده اما در سال جاری عرصه برای این قاچاقچیان تنگ تر شده است.
بر اساس پژوهش های پیشین از جمله عوامل موثر در زمینه قاچاق انسان در مرزهای آذربایجان غربی می توان به سودآوری و موقعیت خاص جغرافیایی منطقه به عنوان پل ارتباطی آسیا به اروپا اشاره کرد.
گمرک بازرگان و شهرستان ماکو در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه و با این کشورها به ترتیب 130 و 140 کیلومتر است.
این گمرک در سال 1305 شمسی تاسیس شد و تنها مرز بین المللی بین 2 کشور ایران و ترکیه به شمار می رود که به صورت 24 ساعته در حال فعالیت است.
7132/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.