سالار کبوتری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تیم ملی دراگون بوت کشورمان پس از یک دوره تمرین های سخت و فشرده در اردویی که در دریاچه آزادی تهران برگزار شد، به رقابت های جهانی چین اعزام شد و در پایان جایگاه پنجم جهان را به خود اختصاص داد.
وی ادامه داد: امسال با تجربه ای که در سال های گذشته داشتیم و با اجرای کامل توصیه های مربیان توانستیم جایگاه پنجم که بهترین مقام تیمی در مسابقه های جهانی برای کشورمان بود را کسب کنیم.
وی با بیان اینکه امسال یک دوره اردوی تیم ملی به مدت یک ماه در دریاچه آزادی تهران زیر نظر سجاد غریبی به عنوان سرمربی دراگون بوت برگزار شد، بیان کرد: ظرفیت و توانایی تیم ملی دراگون بوت با وجود افراد جوان و با تجربه نشان می دهد با انجام تمرینات بیشتر و اردوهای طولانی تر می توان در سکوهای بالاتری ایستاد.
وی با اشاره به سطح بالای این رقابت ها و حضور 12 تیم برتر دنیا در رقابت های جهانی ادامه داد: اردوهای آمادگی رقبای ایران به صورت مدوام و پیوسته در طول سال به شکل منظمی برگزار می شود درحالی که اعضای تیم ملی کشورمان به صورت انفرادی تمرین های خود را پیگیری می کنند و حدود یک ماه قبل از اعزام به اردو دعوت می شوند.
این عضو تیم ملی دراگون بوت تاکید کرد: این رشته یک ورزش تیمی است که هماهنگی بیشتر بین اعضای تیم در موفقیت آن بسیار تعیین کننده است از این رو باید مدت زمان بیشتری در کنار یکدیگر به تمرین بپردازند.
به گزارش ایرنا، رقابت های جهانی دراگون بوت 27 تا 29 مهر ماه در چونکینگ چین برگزار شد و تیم های چین، کانادا، تایلند و روسیه به ترتیب در جایگاه های اول تا چهارم قرار گرفتند.
تیم ملی کشورمان پس از انتخاب نفرات برتر در دو بخش آقایان و بانوان اردو های خود را آغاز کرد و پس از پشت سر گزاشتن تمرینات 24 مهرماه به چونکینگ اعزام شد.
این مسابقات در مسافت های 100 متر، 200 متر، 400 متر امدادی، 500 متر و 1000 متر تعقیبی برگزار شد و تیم ملی کشورمان در همه مسافت ها پنجم شد و در 400 متر امدادی در جایگاه ششم قرار گرفت.
'سالار کبوتری' متولد 1368 در مهاباد است که سابقه سه سال عضویت در تیم ملی قایقرانی و مقام های دوم و سوم جهانی مجارستان و ششم مسابقات آسیایی گوانگ جو را در کارنامه دارد.
دراگون بوت یا «قایق اژدها» گونه‌ای قایق پارویی دراز پیکر و باریک چینی است که در رقابت های تیمی قایقرانی استفاده می‌شود.
مهاباد یکی از قطب های مهم رشته قایقرانی در آذربایجان غربی به شمار می رود.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت دارای 9 هزار ورزشکار در قالب 43 هیات، 70 باشگاه خصوصی و 20 باشگاه دولتی است.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.