محمدرضا تبریزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، این طرح در چهار مرکز ثابت شهری و سه واحد سیار روستایی، 25 مرکز پیش دبستانی و 10 مهد کودک خصوصی سلماس انجام می شود.
وی اضافه کرد: سن طلایی تشخیص و درمان بیماری تنبلی چشم، یک تا 6 سالگی بوده و والدین باید کودکان خود را در این سنین هر سال یک بار برای معاینه به پایگاه سنجش بینایی ببرند.
وی با اشاره به مراجعه بیش از هفت هزار کودک از ابتدای سال جاری به پایگاه های سنجش بینایی در سلماس گفت: از مجموع کودکان معاینه شده 205 کودک مشکوک به اختلال بینایی شناسایی و به سطوح بالاتر شامل بینایی سنجی و چشم پزشک ارجاع داده شدند.
رییس اداره بهزیستی سلماس افزود: از بین کودکان مشکوک به تنبلی چشم، سه کودک مورد جراحی قرار گرفته و برای 55 کودک نیز عینک تجویز شد.
به گزارش ایرنا، سال گذشته در آذربایجان غربی 156 هزار و 205 نفر تحت پوشش این طرح بودند که از این میان 6 هزار و 892 کودک مشکوک به اختلالات بینایی وجود داشتند که بعد از ارجاع به پزشک مربوطه مشخص شد که 3 هزار و 299 نفر دچار اختلالات چشم هستند که باید تحت درمان قرار بگیرند.
سلماس با داشتن 200 هزارنفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی قرار دارد.
7156/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.