اسکندر عبدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شهرستان هم اکنون مقام دوم سطح زیر کشت کلزا را در آذربایجان غربی داراست.
وی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته در این شهرستان یکهزار و 527 تن کلزا از کشاورزان خریداری شد، ادامه داد: دولت سیاست‌های حمایتی خاصی از کشاورزان فعال در زمینه کشت کلزا پیش بینی کرده و این امر باعث افزایش میزان اراضی زیر کشت کلزا در این شهرستان شده است.
عبدی افزود: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری در صورت مساعد بودن شرایط جوی حدود سه هزار و 500 تا چهار هزار تن محصول کلزا از اراضی این شهرستان برداشت شود.
مدیر جهاد کشاورزی بوکان افزود: در راستای اجرای سیاست های دولت در کاهش مصرف آب به ویژه در حوزه آبریز دریاچه ارومیه، افزایش راندمان تولید، حفظ امنیت غذایی، حفظ و افزایش منابع زیرزمینی آب، اجرای نظام مکانیزاسیون، رعایت الگوی کشت، رعایت الگوی کشت و تناوب کشت بهترین جایگزین برای کشت چغندر قند استفاده از کشت کلزا توصیه شده است.
وی اضافه کرد: امسال همچنین برای جلوگیری از هدر رفت آب و برای نخستین بار در بوکان استفاده از نوار تیپ برای آبیاری کلزا در سطح 15 هکتار اجرا شده است.
به گزارش ایرنا، کلزا (Brassica napus)، یکی از گیاهان دانه‌ روغنی مهم در مناطق معتدل و دارای طیف وسیعی از سازگاری اقلیمی است.
روغن کلزا به علت اینکه دارای اسیدهای چرب اشباع نشده و بدون کلسترول است از کیفیت تغذیه‌ای بالایی برخوردار است.
این محصول به قیمت تضمینی هر کیلوگرم 28 هزار و 665 ریال از کشاورزان خریداری می شود.
شهرستان بوکان با 210 هزار هکتار اراضی قابل کشت قطب مهم کشاورزی در آذربایجان غربی بوده و در جنوب این استان واقع است.
7510/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.