اردلان محمدپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تداوم فعالیت جریان های ناپایدار و پوشش ابر حداقل دمای هوای این شهرستان از 9 درجه سانتی گراد به 14 درجه افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: در این مدت مهاباد با حداکثر دمای 22 درجه سانتی گراد گرمترین و تکاب با هفت درجه سردترین شهر جنوب آذربایجان غربی بود.
وی با اشاره به فعالیت امواج ناپایدار در منطقه نیز گفت: این امواج که از هفته گذشته وارد منطقه ما شدند، تا اواخر امروز به فعالیت خود ادامه می دهند و از فردا /سه شنبه/ جوی آرام خواهیم داشت.
محمدپور اضافه کرد: با فعالیت این سامانه بیشترین بارش باران در شهرستان بوکان با 15 میلی متر بارندگی ثبت شده است که 7.5 میلی متر آن مربوط به شبانه روز قبل است.
وی بیان کرد: با فعالیت این سامانه تاکنون بیش از پنج میلی متر بارندگی در مهاباد به ثبت رسیده است.
محمدپور اضافه کرد: سال گذشته طی این بازه زمانی در این شهرستان بارشی به ثبت نرسیده بود و نخستین بارش پاییزی در آبان ماه به وقوع پیوست.
به گزارش ایرنا، سال آبی گذشته (1397- 1396) در مجموع 471 میلی متر بارندگی در این شهرستان ثبت شد که این مقدار در مقایسه با 324 میلی متر سال قبل 45 درصد و در مقایسه با 410 میلی متر میانگین بلند مدت 15 درصد افزایش یافته است.
شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.
3020/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.