امیر یدبیضا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات بهسازی و آسفالت قطعه اول این محور به طول هشت کیلومتر از ماه گذشته آغاز شده و مراحل زیرسازی آن در حال اتمام است.
وی بیان کرد: قطعه دوم محور تکاب - تخت سلیمان - دندی نیز به طول 16 کیلومتر از سه راهی بابانظر تا روستای حسن آباد آماده مناقصه برای اجرای عملیات بهسازی و روکش آسفالت است.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تکاب اضافه کرد: برای اجرای طرح بهسازی و روکش آسفالت 2 قطعه از جاده این محور، 75 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.
یدبیضا با بیان اینکه تامین قیر طرح های بهسازی جاده ها از مهمترین اولویت های پروژه های عمرانی در حوزه راه در تکاب است، ادامه داد: این محور پس از زیرسازی و بهسازی، آسفالت ریزی خواهد شد و با تامین قیر کافی شاهد پیشرفت دیگر طرح های راهسازی در این شهرستان نیز خواهیم بود.
وی گفت: همچنین با اجرای عملیات راهسازی محور تکاب - تخت سلیمان - دندی، این محور از جاده فرعی به راه اصلی تبدیل خواهد شد.
یدبیضا در خصوص وضعیت جاده شاهین دژ - تکاب بیان کرد: مشکلات این محور از جمله 2 دهنه تونل نیمه تمام در سفر هفته گذشته معاون برنامه ریزی وزیر راه و شهرسازی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد اعتبار ویژه ای برای تکمیل عملیات اجرایی این طرح اختصاص یابد.
به گزارش ایرنا، راه دسترسی تکاب به استان زنجان از مسیر تخت سلیمان - دندی، کوتاهتر بوده و بهبود وضعیت جاده در این محور موجب کاهش مدت زمان سفر و رونق حمل و نقل جاده ای بین استان های آذربایجان غربی و زنجان خواهد شد.
تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در منطقه ای کوهستانی در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
7514/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.