جلال غفارزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کارشناسان معاونت غذا و دارو این مورد را به سرعت مورد رسیدگی قرار دادند که در این بازرسی ها، قانونی بودن فرآیند فروش دارو و نبود تخلف برای آنان محرز شد.
وی اضافه کرد: قیمت مصرف کننده داروها مطابق با مصوبه شورای قیمت ‌گذاری بر اساس قیمت آخرین فاکتور خرید رسمی موجود در داروخانه است.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه چاپ قیمت بر روی بسته‌بندی دارو با قیمت روز همسان نبوده و کارخانه های داروسازی مدت ها قبل از تولید دارو اقدام به خرید و چاپ بسته ‌بندی داروها می کنند، قیمت درج شده بر روی بسته‌ بندی با قیمت تولید شده مغایرت دارد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: داروخانه‌ها به منظور اطلاع مصرف کننده سعی در تغییر و درج قیمت صحیح و روز دارو دارند که این امر در برخی موارد، در ذهن مصرف کننده ابهام گرانفروشی ایجاد می‌کند.
غفارزاده گفت: شهروندان در صورت وجود شکایات و مشاهده تخلف می‌توانند با شماره 190 مرکز اطلاع‌رسانی دارو و سموم و نیز واحد پاسخگویی به شکایت در معاونت غذا و دارو با شماره 32772023-044 و 4 تماس بگیرند.
به گزارش ایرنا، طی هفته گذشته برخی از کانال های تلگرامی، موضوع مخدوش بودن قیمت فروش دارو در یکی از داروخانه های ارومیه را مورد انتقاد قرار داده بودند.
روزانه دهها هزار نسخه در ارومیه توسط داروخانه ها عرضه می شود.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.