اسکندر عبدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال زراعی گذشته /96-97/، افزون بر 69 هزار و 200 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافت که از این مقدار 61 هزار و 100 هکتار به صورت دیم و بیش از هشت هزار هکتار به صورت آبی بود.
وی با بیان اینکه سطح زیر کشت گندم در بوکان طی سال زراعی گذشته 15 درصد افزایش یافت، افزود: ظرفیت های خوب آب و خاک در این شهرستان موجب شده تا این شهرستان به صورت متوالی مقام نخست تولید گندم در آذربایجان غربی را به خود اختصاص دهد.
مدیر جهاد کشاورزی بوکان اضافه کرد: 88 هزار و 120 تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان طی سال زراعی گذشته در این شهرستان خریداری شد.
عبدی از آغاز کشت گندم طی سال زراعی جاری در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: تاکنون 35 هزار هکتار از اراضی بوکان زیر کشت این محصول استراتژیک رفته است.
وی گفت: از مجموع اراضی زیر کشت گندم امسال 2 هزار هکتار آبی و 33 هزار هکتار به صورت دیم کشت شده است.
به گزارش ایرنا، وجود ظرفیت های بسیار مناسب برای کشت گندم در بوکان موجب شده است این منطقه به انبار غله آذربایجان غربی شهرت پیدا کند.
بوکان دارای 110 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این میزان 25 هزار هکتار آبی و 85 هزار هکتار نیز به صورت دیم کشت می شود.
7510/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.