به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، محمدمهدی شهریاری در جلسه شورای اسلامی استان که در محل حوزه استاندار برگزار شد، افزود: ۳۴ هزار میلیارد ریال با حمایت دولت تدبیر و امید در سال جاری برای بخش عمرانی آذربایجان غربی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی به دلایل مختلف در شاخص های توسعه وضعیت خوبی نداشته و با توجه ویژه دولت در بخی از شاخص ها در حال رسیدن به متوسط کشوری است، ادامه داد: با اقدامات انجام شده شاخص بهره مندی روستاهای استان از نعمت گاز تا دو سال گذشته ۳۶ درصد بود که این رقم در حال حاضر به ۶۳ درصد رسیده است و با اتمام گاز رسانی به ۴۸۸ روستای دیگر استان تا پایان سال جاری نیز شاخص بهره مندی روستاهای استان از گاز به ۷۰ درصد یعنی به میانگین کشوری می رسد .

وی با اشاره به روند اجرای طرح های گاز رسانی در استان افزود: با حمایت دولت تدبیر و امید تا ۲ سال آینده شاخص بهره مندی روستاهای آذربایجان غربی از نعمت گاز به بیش از ۸۰ درصد خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه در بخش درمان به ازای هر یکهزار نفر از مردم آذربایجان غربی یک تخت وجود داشت، گفت: حمایت دولت از این بخش نیز منجر شده تا با بهره مندی از چندین بیمارستان و مرکز بهداشتی و درمانی از جمله بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی امام خمینی (ره) خوی و ۳۰۰ تختخوابی آیت ا... خویی این رقم به ۱.۶ تخت برای هر یکهزار نفر برسد.

وی ادامه داد: با حمایت وزارت بهداشت و درمان نیز احداث چند بیمارستان با ظرفیت یک هزار تخت نیز در شهرهای مختلف استان با ردیف بودجه مشخص نیز کلنگ زنی و در حال احداث هستند که با بهره مندی از این واحد های درمانی شاهد ارتقای شاخص های بهداشت و در مان در استان خواهیم بود.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه ۱۷ هزار کلاس درس در این استان وجود دارد، گفت: ۱۳ هزار کلاس از این تعداد نیازمند بهسازی و نو سازی است و پنج هزار کلاس جدید هم باید به این تعداد افزوده شود.

شهریاری با تاکید بر توجه ویژه دولت به حوزه آموزش و پرورش بیان کرد: امسال یکهزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات استان به بخش نوسازی مدارس اختصاص یافته و متاسفانه اداره کل نوسازی استان در جذب اعتبارات ملی کوتاهی کرده است و نتوانسته است به همین میزان اعتبارات ملی را جذب کند و فقط ۴۲۰ میلیلیارد ریال اعتبارات ملی امسال جذب شد.

وی در ادامه سخنان خود، ادامه داد: رسیدگی به روستاها از شاخص های توسعه استان شناخته می شود و در این بخش پنج هزار کیلومتر از مسیرهای روستایی نیازمند بهسازی و نوسازی است.

ور ادامه داد: بر اساس توافق استان با وزارت راه و شهرسازی ۵۰ درصد از هزینه های توسعه و نوسازی راه های روستایی استان از اعتبارات ملی و ۵۰ درصد نیز ازاعتبارت استانی تامین خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات خوب استان در حوزه آب رسانی و مدیریت آب کشاورزی ادامه داد : فعالیت های عمرانی زیادی در بخش های مختلف در آذربایجان غربی صورت می گیرد اما به دلیل عقب ماندگی این منطقه در سالهای گذشته ، این فعالیت ها ناکافی به نظر رسیده و به چشم نمی آید.

شهریاری

وی با اشاره به سفر رییس جمهور به استان اظهار امیدواری کرد: در سفر آقای روحانی به استان بتوانیم بودجه بسیاری از نیازهای استان را در قالب مصوبات سفر به تصویب برسانیم.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تکاب یکی ازغنی ترین شهرستانهای این استان است، افزود: این منطقه در گذشته مورد بی توجهی قرار گرفته و مشکل اصلی این منطقه عدم توانایی مسوولان استانی در دخالت در مدیریت معادن طلا است و در این زمینه و افزایش اختیرات استان گفتگو هایی با وزیر کشو و وزیر صمت انجام دادیم .

وی با اشاره سفر اخیر خود به همراه وزیر کشور به ترکیه و دیدار با مقامات عالی آن کشور اظهار کرد: بازگشایی مرزهای کوزه رش سلماس و بورالان ماکو نیز در دست پیگیری است و تعاملاتی با طرف مقابل صورت گرفته است و مشکلی از طرف ما وجود ندارد و مقرر شده کمیته ویژه ای متشکل از مسولان دو کشور پیگیر این مسئله باشند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1039593
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.