مجید پاتو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کمربند حفاظتی با حفر کانال، نصب سیم خاردار، فنس و احداث بنچ مارک بتنی، در مرز اراضی ملی با مستثنیات کشاورزان احداث می شود.
وی گفت: چند کیلومتر دیگر نیز از عرصه های ملی برای احداث این کمربند حفاظتی شناسایی و مکان یابی شده است که تا پایان امسال احداث خواهد شد.
«پاتو» افزود: این طرح در روستاهای حوزه «آفان» و «میرسه» در بخش خلیفان مهاباد با مشارکت اهالی روستاهای این منطقه اجرا شد.
پاتو یادآور شد: ایجاد کمربند حفاظتی و مشخص شدن مرز اراضی ملی از مستثنیات شخصی کشاورزان تا حد زیادی از تصرفات غیرقانونی نیز جلوگیری می‌کند.
وی اضافه کرد: مالکان و کشاورزان با اجرای این طرح، از حدود اراضی خود آگاه می شوند و دعاوی اداره منابع طبیعی علیه متصرفان عرصه‌های ملی نیز کاهش می‌یابد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: نیمه نخست امسال 80 هکتار از اراضی ملی این شهرستان در قالب 110 پرونده رفع تصرف شد.
پاتو افزود: از ابتدای امسال 20 فقره پرونده تخریب و بهره برداری از مراتع و جنگل ها به مساحت 27 هکتار تشکیل شد و متخلفان در دستگاه قضایی به پرداخت 400 میلیون ریال خسارت جریمه شدند.
رییس اداره منابع طبیعی مهاباد گفت: در این شهرستان بیش از 197 هزار هکتار مراتع روستایی و ییلاقی وجود دارد که 50 هزار هکتار آن مراتع درجه یک، 70 هزار هکتار آن مراتع درجه 2 و بقیه را مراتع درجه سه تشکیل می دهد.
وی اضافه کرد: بیش از چهار هزار و 500 بهره بردار در مراتع این شهرستان مشغول فعالیت هستند که سالانه بیش از 80 هزار تن علوفه را برداشت می کنند.
به گزارش ایرنا طرح احداث کمربند حفاظتی در عرصه های طبیعی با هدف حفظ و صیانت از عرصه های منابع طبیعی اجرا می شود.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
9903/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.