فرمانده سپاه بوکان روز یکشنبه در مراسم بدرقه این کاروان گفت: این دانش آموزان با استفاده از 11 دستگاه اتوبوس و سه دستگاه سواری به همراه مربی، سرپرست، روحانی و راوی به مناطق عملیاتی پیرانشهر اعزام شدند.
سرهنگ پاسدار حسین جمشیدی ادامه داد: کاروان های اعزامی در مدت یک روز از مناطق عملیاتی و یادمان شهدای هشت سال دفاع مقدس این منطقه بازدید می کنند.
وی اضافه کرد: 2 هزار و 200 دانش آموز دختر دیگر نیز طی روزهای آینده در قالب کاروان های راهیان نور از این شهرستان به این منطقه عملیاتی اعزام و از مکان های عملیاتی و نماد شهیدان پیرانشهر دیدن می کنند.
سرهنگ جمشیدی ادامه داد: بیش از 700 دانش آموز پسر بوکانی نیز پس از اعزام کامل دانش آموزان دختر به مناطق عملیاتی این شهرستان اعزام خواهند شد.
فرمانده سپاه بوکان هدف از اعزام این کاروان ها را انتقال ارزش های هشت سال دفاع مقدس و ایثارگری های شهدا در طول جنگ تحمیلی عنوان کرد و افزود: قرائت وصیت نامه شهدا، روایت چگونگی عملیات های دوران دفاع مقدس و شرکت در کارگاه های مبارزه با جنگ نرم از برنامه های جنبی اعزام این کاروان هاست.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی جزو استان های مقصد برای کاروان های راهیان نور شمال غرب کشور به شمار می رود و وجود مناطق عملیاتی مختلف دوران دفاع مقدس در این استان باعث شده است تا سالانه بیش از 200 هزار نفر از استان های همجوار آذربایجان غربی از مناطق عملیاتی آن بازدید کنند.
یادمان های شهدای شیمیایی و شهدای دارساوین و بلفت سردشت، یادمان شهید بروجردی نقده، شهید ناصر کاظمی و شهدای تمرچین پیرانشهر جزو یادمان های مهم آذربایجان غربی است که سالانه پذیرای زایران کثیری از اقصی نقاط کشور می باشد.
شهرستان بوکان در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
7510/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.