چیا قادری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا سرانه استاندارد جهانی را هشت مترمربع به ازای هر 100 نفر اعلام کرد و افزود: هم اکنون هفت کتابخانه فعال در سطح این شهرستان با مجموع زیربنای یک هزار و 975 مترمربع وجود دارد که از این تعداد سه کتابخانه عمومی و چهار کتابخانه به طور مشارکتی است.
وی از ساخت 2 کتابخانه عمومی در مهاباد خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این کتابخانه ها با اعتبار اولیه 10 میلیارد ریال در منطقه باغ شایگان و مکریان از تیرماه آغاز شده است که با اتمام آنها سرانه فضای مطالعه در این شهرستان افزایش پیدا می کند.
قادری با بیان اینکه سرانه مطالعه در مهاباد در حد انتظار نیست، بیان کرد: با توجه به پیشینه فرهنگی درخشان این منطقه و کارنامه ای که این شهرستان در تربیت فرهیختگان دارد، نیاز است که در حوزه ارتقای فضای مطالعه و فرهنگ کتاب و کتابخوانی اقدامات ویژه ای صورت گیرد.
وی اضافه کرد: سرانه کتاب در این شهرستان نیز 28 نسخه برای هر 100 نفر است که این مقدار 14 نسخه کمتر از میانگین استانی است.
وی با اشاره به اینکه امسال یکهزار و 300 جلد کتاب به کتابخانه های مهاباد اضافه شده است، گفت: بیش از 54 هزار جلد کتاب در قالب 59 هزار نسخه در کتابخانه های این شهرستان وجود دارد که در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در اختیار اعضا قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا، مهاباد دارای 237 هزار نفر جمعیت است که از این تعداد 185 هزار نفر در شهر سکونت دارند.
67 کتابخانه عمومی و 40 کتابخانه مشارکتی در آذربایجان غربی وجود دارد و یک میلیون و 530 هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی نگهداری می شود.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.