محمود بدلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در تکاب افزود: تاکنون از این تعداد متقاضی تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی، 82 هزار نفر قرارداد اخذ تسهیلات انعقاد کرده اند و منتظر دریافت آن هستند.
وی با بیان اینکه امسال 200 هزار واحد مسکن روستایی در سطح کشور مقاوم سازی می شود، ادامه داد: سهمیه آذربایجان غربی برای مقاوم سازی و بهسازی مسکن روستاییان از این میزان در سال جاری 12 هزار و 500 واحد است.
بدلی اضافه کرد: این میزان سهمیه در صورت افزایش تعداد متقاضیان دریافت تسهیلات مسکن روستایی به 20 هزار نفر افزایش خواهد یافت.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی بیان کرد: تاکنون بیش از 72 هزار واحد مسکونی در روستاهای این استان با استفاده از تسهیلات این بنیاد مقاوم سازی و بهسازی شده است.
بدلی با اشاره به افزایش سقف تسهیلات بهسازی مسکن روستایی در آذربایجان غربی، گفت: سقف پرداخت این تسهیلات از 200 میلیون ریال به 250 میلیون ریال افزایش یافته است که بدون سود و تنها با اخذ پنج درصد کارمزد بانکی با اقساط 15 ساله به متقاضیان اعطا می شود.
وی افزود: علاوه بر این، تسهیلات بلاعوض کمکی نیز برای مقاوم سازی اماکن روستایی در سطح استان به متقاضیان پرداخت می شود.
بدلی از فرمانداران، بخشداران، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای مناطق مختلف آذربایجان غربی خواست نسبت به ترغیب و تشویق روستاییان برای بهسازی و مقاوم سازی اماکن و مساکن روستایی و نوسازی بافت های فرسوده مسکونی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همکاری کنند.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی 2 هزار و 700 روستای دارای سکنه با 258 هزار واحد مسکونی دارد و تعداد روستاهای بالای 20 خانوار این استان به 2 هزار و 186 روستا می رسد.
7514/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.