به گزارش ایرنا حجت الاسلام مهدی ولی زاده روز شنبه در نشست با ناظران شرعی حاضر در کشتارگاه های استان، افزود: عده ای از افراد سودجو اجزای حرام دام ها را به صورت قاچاق و غیرمجاز وارد آذربایجان غربی می کنند.
وی بیان کرد: اقدامات قانونی برای جلوگیری از این کار با هماهنگی دستگاه های مربوطه صورت گرفته است و بعد از ضبط و امحای این اجزا، افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی شده اند.
مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: مجوز جمع آوری این اجزا در استان برای 6 شرکت صادر شده است.
وی بیان کرد: این شرکت ها مجوز لازم را از حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور اخذ کردند و مجاز به جمع آوری این اجزا جهت تبدیل آن به مصارف غیرانسانی هستند.
وی با تشریح دستورالعمل جمع آوری اجزای حرام توسط این شرکت ها، افزود: نمایندگان شرکت های مربوطه در صورت معرفی به کشتارگاه های دام می توانند نسبت به عقد قرارداد خرید این اجزا با مدیران واحدهای دام طبق دستورالعمل اقدام کنند.
حجت الاسلام ولی زاده گفت: همه مراحل ضبط، بسته بندی، بارگیری و پلمب در مبدا و فک پلمب در مقصد باید تحت نظارت ناظر شرعی انجام شود.
وی با تشریح حرمت اجزای حرام 15 گانه در حیوان حلال گوشت، افزود: یکی از وظایف ناظران شرعی نظارت بر امحای اجزای حرام است که باید با دقت لازم به این وظیفه عمل شود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 29 کشتارگاه اعم از سنتی و صنعتی بوده که از این تعداد 26 کشتارگاه در حال فعالیت است.
3072/7125
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.