به گزارش ایرنا، محمدمهدی شهریاری شامگاه روز شنبه در جلسه شورای اسلامی استان افزود: 34 هزار میلیارد ریال با حمایت دولت تدبیر و امید در سال جاری برای بخش عمرانی آذربایجان غربی اختصاص یافته است.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی در شاخص های توسعه وضعیت خوبی نداشته و در حال رسیدن به وضعیتی ایده آل کشوری است، ادامه داد: شاخص بهره مندی روستاهای استان از نعمت گاز 36 درصد بوده که این رقم در حال حاضر به 63 درصد رسیده است و تا پایان سال جاری نیز به 70 درصد می رسد.
وی افزود: با حمایت دولت تدبیر و امید تا 2 سال آینده شاخص بهره مندی روستاهای آذربایجان غربی از نعمت گاز به بیش از 80 درصد می رسد.
وی با اشاره به اینکه در بخش درمان به ازای هر یکهزار نفر از مردم آذربایجان غربی یک تخت وجود داشت، بیان کرد: حمایت دولت از این بخش نیز منجر شده تا با بهره مندی از چندین بیمارستان و مرکز بهداشتی و درمانی این رقم به 1.5 تخت برای هر یکهزار نفر برسد.
وی ادامه داد: با بهره برداری از چندین بیمارستان تا پایان سال جاری، سطح بهره مندی به ازای هر یکهزار نفر به 1.6 تخت می رسد.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه 17 هزار کلاس درس در این استان وجود دارد، گفت: 13 هزار کلاس از این تعداد نیازمند بهسازی است و پنج هزار کلاس جدید هم باید به این تعداد افزوده شود.
شهریاری بیان کرد: یکهزار و 400 میلیارد ریال نیز به بخش نوسازی مدارس اختصاص یافته و متاسفانه اداره کل نوسازی در اجرای امور کوتاهی کرده است.
وی ادامه داد: رسیدگی به روستاها از شاخص های توسعه استان شناخته می شود و در این بخش پنج هزار کیلومتر از مسیرهای روستایی نیازمند بهسازی و تعمیر است.
وی بیان کرد: فعالیت های عمرانی زیادی در آذربایجان غربی صورت گرفته است اما به دلیل عقب ماندگی این منطقه، این فعالیت ها ناکافی به نظر می رسد.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تکاب مرغوب ترین شهرستان این استان است، افزود: این منطقه در گذشته مورد بی توجهی قرار گرفته و دچار عقب ماندگی شده است.
شهریاری بیان کرد: مشکل اصلی این منطقه عدم توانایی مسوولان استانی در دخالت به اوضاع معادن است و باید این امر با حمایت های مسوولان کشوری حل و فصل شود.
وی با اشاره به مشکلات شهرک گلمان ارومیه نیز گفت: برای حل مشکلات این منطقه باید شهرک گلمان به عنوان یک شهر جدید در نظر گرفته شود تا مشکلات آن به راحتی و توسط مسوولان مربوطه حل و فصل گردد.
وی بیان کرد: بازگشایی مرزهای کوزه رش سلماس و بورالان ماکو نیز در دست پیگیری است و تعاملاتی با طرف مقابل صورت گرفته است و مشکلی از طرف ما وجود ندارد.
به گزارش ایرنا تهیه بنزین یورو 4، رسیدگی به اوضاع اتوبوس های شهری، حل مشکلات ساخت و سازها در محدوده های شهر و رسیدگی به وضعیت معاینه فنی خودورهای دولتی نیز از مصوبه های این جلسه بود.
9918/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.