محمد حضرت پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد بیش از 50 هزار دستگاه به صورت روزانه در مرکز شهر ارومیه تردد می کنند که ترافیک و آلایندگی بسیار زیادی را در بافت مرکزی به همراه دارد.
وی با تاکید بر نقش قابل توجه شهروندان در کاهش ترافیک بیان کرد: استفاده روزافزون مردم از وسایل حمل و نقل عمومی برای تردد به ویژه در بافت مرکزی شهر می تواند زمینه کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا و همچنین اثرگذاری در راستای کمتر شدن تنش های اجتماعی را موجب شود.
وی اضافه کرد: در راستای ترغیب شهروندان به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی، بازسازی و نوسازی اتوبوس ها و تاکسی های سطح شهر در دستور کار قرار گرفته و علاوه بر نوسازی صدها دستگاه تاکسی گردشی، خطی و تلفنی، دهها دستگاه اتوبوس نیز در ماه های گذشته بازسازی شده تا مردم به راحتی از آنان استفاده کنند.
شهردار ارومیه ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات مدیریت شهری، هوشمند سازی ایستگاه های اتوبوس برای استفاده بیشتر شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی است که در فاز نخست این طرح، 12 ایستگاه مسیر ویژه مدرس – بهداری به این امکان تجهیز می شود.
حضرت پور گفت: تعیین زمان دقیق رسیدن اتوبوس به ایستگاه و ارائه نقشه مسیرهای اتوبوس به افراد در ایستگاه ها از جمله اقداماتی است که در ایستگاه های اتوبوس هوشمند انجام می شود.
وی افزود: در سال های اخیر بیش از 10 تقاطع غیرهمسطح در رینگ میانی ارومیه احداث شده که این امر نیز گام بلندی در کاهش ترافیک شهری به شمار می رود ولی نیاز به احداث تقاطع های بیشتر در ارومیه وجود دارد.
وی تاکید کرد: معضل ترافیک با یک نگاه فرهنگی رفع می‌شود و باید فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی در شهر روز به روز افزایش یابد.
به گزارش ایرنا، شهر ارومیه 11 هزار هکتار مساحت دارد و افزون بر 750 هزار نفر در این شهر زندگی می کنند.
طبق برخی برآوردها ارومیه پس از تهران بیشترین تراکم خودرو نسبت به جمعیت را در کشور داراست.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.