موید حسینی صدر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سهم ایران در بازارهای جهانی نفت 2 میلیون و 500 هزار بشکه در روز بوده و در شرایط کنونی امکان پر کردن این میزان نفت توسط سایر تولیدکنندگان غیرممکن است و آنها به هیچ وجه نمی توانند این خلا را پرکنند.
وی با بیان اینکه فروش نفت تعطیل نخواهد شد، گفت: امروز اروپا شرکت های کوچک را تشویق می کند تا با ایران همکاری کنند زیرا به خوبی می دانند ماندن ایران در بازارهای جهانی نفت به نفع آنهاست‌.
مشاور وزیر نفت با بیان اینکه آمریکا به برخی کشورها نظیر عربستان، چین، ژاپن و سایر کشورها باج می دهد تا نفت ایران به فروش نرسد، گفت: این باج دادن ها هم تاثیری نخواهد داشت و آب در هاون کوبیدن است زیرا کشورها نمی خواهند انرژی گران تری بخرند.
صدر بیان کرد: آمریکایی ها تجربه تحریم را دارند و‌ ما نیز دور زدن تحریم ها را تجربه کرده ایم بنابراین هیچ ‌نگرانی برای فروش نفت نداریم.
مشاور وزیر نفت اضافه کرد: تحریم های آمریکا تحریم های شورای امنیت نیست و بسیاری از شرکت های بین المللی زیر بار آن نمی روند؛ تجارت نفت با دستور یک کشور متوقف نمی شود.
مشاور وزیر نفت با بیان اینکه ایران اسلامی با 9 کشور همسایه است، افزود: کشورهایی مثل عراق، ترکیه، افغانستان و سایر کشورها خواهان خرید نفت ایران و مشتقات آن است.
وی به راه های دور زدن تحریم ها اشاره کرد و گفت: باید رویکرد در مدیریت مرزها تغییر کند و مردم به سمت تجارت مرزی سوق داده شوند اما کالاهایی که با یارانه وارد می شود، مورد نظارت دقیق قرار گیرد.
نماینده سابق مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی افزود: مرزنشینان می توانند مشتقات نفتی را صادر کنند و این رویکرد بسیاری از مشکلات ناشی از تحریم های یکجانبه آمریکا را حل می کند.
مشاور وزیر نفت بر مدیریت هزینه های ارزی تاکید کرد و افزود: باید برخی ماموریت ها و نمایندگی های خارج از کشور فاقد خروجی تعطیل شود زیرا وجود بی دلیل این نمایندگی ها و همچنین ماموریت های غیر ضروری هزینه های ارزی را افزایش می دهد.
مشاور وزیر نفت بیان کرد: با روی کار آمدن مدیران چابک و مدیریت درآمد ارزی بدون تردید قیمت دلار پایین تر از قیمت فعلی خواهد بود.
«حسینی صدر» بر عزم جدی مسوولان برای تشکیل بورس نفت اشاره کرد و گفت: آمادگی برای فروش این محصول به بخش خصوصی وجود دارد و برای فروش نفت در مناطق آزاد و سرمایه گذاری بخش خصوصی در این مناطق باید ساز و کارهایی ایجاد شود.
به گزارش ایرنا با نقض برجام از سوی رییس جمهوری آمریکا و آغاز دوباره تحریم ها و بوجود آمدن فضای روانی چنین القا شد که دیگر نفت ایران مشتری ندارد و درهای صادرات به روی آن بسته خواهد شد اما نگاهی دقیق بر وضعیت کشورها و شرکت های بزرگ جهان و روی گرداندن آنان از تهدیدهای آمریکا و علاقمندی به تجارت با ایران این مهم را مشخص کرد که هنوز بازارهای جهانی نتوانسته اند جایگزینی برای نفت ایران پیدا کنند و بر همین اساس برخلاف تبلیغات منفی آمریکا صادرات نفت ایران هرگز به صفر نخواهد رسید.
7129/8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.