غلامرضا ملکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این گواهی برای حمل و نقل فرآورده های خام دامی خوراکی و غیر خوراکی، انواع طیور و دام زنده به مقصد داخل استان، بین استانی و خارج از کشور صادر می شود.
وی ادامه داد: از این تعداد، 336 فقره برای حمل ترانزیت به مقصد کشورهای دیگر، 312 فقره گواهی حمل بهداشتی برای صادرات محصولات خام دامی و دام زنده به خارج از کشور و 19هزار و 404 فقره مجوز بهداشتی حمل در داخل کشور بوده است.
وی با اشاره به صادرات فرآورده های دامی استان به سایر کشورها ادامه داد: هم اکنون محصولات دامی این استان به بیش از 6 کشور جهان صادر می شود.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی اضافه کرد: کشورهای عراق، ترکیه و حوزه دریای خزر جزو مقاصد صادراتی فرآورده های دامی این استان است.
ملکی آبزیان، گوشت سفید و قرمز و تولیدات لبنی را از اقلام صادراتی این استان به کشورهای خارجی اعلام کرد.
وی با اشاره به وجود پتانسیل ها و ظرفیت های استان در زمینه صدور محصولات دامی افزود: کیفیت بالای تولیدات دامی استان و وجود کارخانه های متعدد فعال در زمینه تولیدات دامی و لبنی زمینه مساعدی برای فعالیت در این بخش اقتصادی در استان را فراهم کرده است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی دارای 9 میلیون واحد دامی است که علاوه بر تامین نیازهای داخل استان، نیازهای استان های دیگر کشور را نیز در این زمینه تامین می کند.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.