امام جمعه ماکو گفت: پیاده روی اربعین هر چه قدر با شکوهتر برگزار شود همانند سیلی محکمی بر چهره پلید دشمن خواهد بود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام والمسلمین سید محمد هاشمی در بخشی از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ماکو گفت: اخلاص در پیاده روی زوار اباعبدالله الحسین علیه السلام در مسیر کربلا موج میزند و این سبب شده است تا دشمن هرکاری کنند تا این سپاه خدایی را از مسیر خود منحرف کند.

خطیب نماز جمعه ماکو در ادامه افرادی که امورات زندگی خود را با خلوص نیت فقط برای خداوند را انجام میدهند را هم مسیر با جهادگران در راه ولایت یاد کرد و تصریح نمود: عبادت فقط برای خدا باید باشد و عبادت تنها به جا آوردن نماز و روزه و پیرامون آن نیست بلکه خدمت خالصانه به خلق الله نوعی عبادت است.

امام جمعه ماکو ادامه داد: امروز هدف دشمن تفرقه افکنی بین مردم عراق و ایران است، لذا پیاده روی اربعین هر چه قدر با شکوهتر برگزار شود سیلی محکمی بر صورت پلید دشمن خواهد بود.

وی در خطاب به زوار ابا عبدالله الحسین علیه السلام که در پیاده روی عظیم اربعین حسینی شرکت خواهند کرد گفت: فرقه ها در طول مسیر پیاده روی با پخش جزوه ها و چرب زبانی ها در صدد منحرف کردن مسلمان خواهند بود لذا باید با هوشیاری کامل قدم برداشت.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی همچنین افزود: زائرین قبل از سفر به کربلا باید سفر به درون خود کنند و وجود خود را از ناشایستی ها بزدایند.

امام جمعه ماکو تصریح کرد: عزیزانی که به زیارت ائمه اطهار میروند شاهد آن هستند که مردم آن شهر در پشت بامهای خود پرچم سیاه نصب کردند و این یک کار پسندیده است که به نظر ما باید در ماکو نیز نهادینه شود.

وی در گریزی بر حادثه تروریستی اهواز و میرجاوه اشاره کرد و گفت: پیاده نظام های آمریکا با هدف بی ثبات نشان دادن ایران دست در این حوادث دارند.

امام جمعه ماکو تاکید کرد: مسئولین امنیتی نسبت به حملات تروریستی که در مرزها اتفاق می افتد توجه کنند و نقاط ضعف را مورد سنجش قرار دهند.

وی خط قرمز نظام جمهوری اسلامی ایران را مردم ایران یاد کرد و گفت: جریان دیپلماسی هرچه زودتر نسبت به نجات جان نظامیان به اسارت رفته ایرانی اقدام کنند.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.