رئیس اتحادیه عینک فروشان و عینک سازان ارومیه گفت: ارومیه یکی از قطب های عدسی سازی ایران است.
 به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی قاسم نژاد در سمینار تخصصی گروه اپتیک اظهار کرد: ارومیه یکی از قطب های عدسی سازی ایران است و سابقه ای بیش از 40 ساله در عینک و عدسی سازی دارد.
وی افزود: اولین کارخانه تولید انبود عینک و عدسی در ارومیه تاسیس شده و ارومیه یکی از محور های تولید انبوه عدسی و عینک در کشور است.  
قاسم نژاد در خصوص توجه به آموزش در صنف عینک فروشان و عینک سازان تاکید کرد: در صنف عینک فروشان و عینک سازان بیشتر به مهارت فنی تاکید می شود و به بخش آموزش کمتر توجه می شود که این امر باعث عقب افتادگی این صنف شده که باید این امر تغییر یابد.  
وی ادامه داد: رشته دانشگاهی کاردانی عینک سازی چند سال در دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایجاد شده بود که متوقف شده که بایستی این رشته دانشگاهی دوباره فعال شود تا از این طریق مشکل بخش آموزشی عینک سازی نیز حل شود.
 وی در خصوص راهکار های بیرون رفتن از مشکلات موجود در صنف عینک سازان و عینک فروشان تاکید کرد: عینک فروشان و عینک سازان باید از تعامل و همکاری از واحد های صنفی و مراکز غیر قانونی بپرهیزند و منافع صنفی خود را به منافع شخصی خود ارجح بدانند تا مشکلات این صنف بهبود یابند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.