به گزارش ایرنا، امیرعباس جعفری روز پنجشنبه در جلسه مدیریت بحران شهرستان مهاباد افزود: از این مقدار خسارت هشت هزار و 500 میلیارد ریال به بخش کشاورزی و مابقی در بخش زیرساخت ها، راه ها و مساکن روستایی استان بوده است.
وی ادامه داد: 6 هزار میلیارد ریال از این میزان مربوط به سیل بود که بیشترین میزان خسارت حوادث طبیعی استان را شامل می شود.
وی اضافه کرد: یکهزار و 210 میلیارد ریال خسارت آذربایجان غربی مربوط به بخش کشاورزی مهاباد و 100 میلیارد ریال نیز به مساکن روستایی و شهری این شهرستان بوده است.
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی با اشاره به تلفات انسانی حوادث طبیعی این استان بیان کرد: امسال11 نفر فوتی در حوادث طبیعی استان ثبت شده که 6 نفر در اثر سیل، چهار نفر در اثر صاعقه و یک نفر با حادثه طوفان جان خود را ازدست داده اند.
معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری مهاباد نیز در این جلسه گفت: نقاط پرحادثه برون شهری یرای استقرار اکیپ های راهداری، پلیس راه و دیگر دستگاه های خدمت رسان باید شناسایی شود و در اختیار کمیته 12 گانه ستاد مدیدریت بحران شهرستان قرار گیرد.
خشایار صنعتی افزود: سوخت رسانی به روستاهای سخت گذر، تامین سوخت دوم برای ادارات و واحدهای تولیدی و حفط آمادگی برای امداد رسانی در آستانه برودت هوا و بارش برف ضروری است.
رییس اداره راه و حمل و نقل جاده ای مهاباد هم در این جلسه بیان کرد: با توجه به تجربیات موفق سال های گذشته، شرح وظایف هر یک از اعضای ستاد بحران در بارش برف مشخص بوده و راه های اولویت بندی شده برای بازگشایی مسیرها در هنگام برف و باران تعیین شده است.
کریم عبدالله پوری با اشاره به امکانات محدود این اداره گفت: بیشتر ماشین آلات سنگین شامل لودر، برف رو و بیل مکانیکی مهاباد نیاز به تعمیر دارند.
در ادامه این جلسه مقرر شده دستگاه های اجرایی برنامه ریزی های لازم را برای مقابله با بحران انجام دهند و لیست ماشین آلات خود را تهیه و ارائه کنند و از دستگاه های بخش خصوصی هم در مواقع بحران کمک بگیرند.
مهاباد 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و دارای 192روستا در 2 بخش مرکزی و خلیفان است، این شهرستان یکهزار کیلومتر راه شامل 9 کیلومتر بزرگراه، 235 کیلومتر راه اصلی و فرعی و 700 راه روستایی آسفالت و شوسه دارد.
9903/3020/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.