رضا حسینی روز چهارشنبه در دیدار سرمایه گذاران هلندی افزود: با وجود منابع غنی در حوزه کشاورزی و دامپروری، بهره برداری خوبی از این بخش در آذربایجان غربی صورت نگرفته است و امیدواریم با سرمایه گذاری های جدید به ویژه سرمایه های خارجی این بخش در استان توسعه یابد.
وی اضافه کرد: درصدد هستیم با جذب سرمایه گذاری های خارجی، راه اندازی واحدهای کشاورزی، دامداری های صنعتی و عرضه این فرآورده ها به صورت زنجیره ای زمینه ارتقای شاخص های اقتصادی بخش کشاورزی آذربایجان غربی را فراهم کنیم.
وی بیان کرد: آذربایجان غربی توان تامین نیاز بازارهای داخلی و حتی بازارهای خارجی را در بخش کشاورزی و دام دارد که تمام توان خود را در این خصوص به کار می گیریم.
حسینی ادامه داد: آذربایجان غربی تنها استانی است که برخلاف سایر استان ها حجم اقتصاد و سرمایه گذاری آن در بخش کشاورزی و دامی بیشتر از صنعت است.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: این استان به لحاظ تولید و برداشت سیب و انگور در رتبه های برتر کشوری قرار دارد که همین محصولات می تواند اساس بسیاری از طرح های سرمایه گذاری قرار گیرد.
وی از وجود برخی معافیت های مالیاتی برای توسعه سرمایه گذاری در آذربایجان غربی خبر داد و افزود: این امر نیز مشوق بسیار خوبی برای سرمایه گذاری به ویژه در بخش کشاورزی استان است.
به گزارش ایرنا، در این جلسه راهکارهای سرمایه گذاری شرکت هلندی در آذربایجان غربی مورد بررسی قرار گرفت.
آذربایجان غربی بیش از 6 میلیون تن از تولید بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است و در تولید اقلامی نظیر سیب، چغندرقند و زنبور عسل در رده های برتر کشوری قرار دارد.
8137/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.