به گزارش ایرنا پیمان آرامون روز چهارشنبه در بازدید از طرح های کنترل تولید ریزگرد حاشیه دریاچه ارومیه افزود: این طرح از جمله پروژه های 27 گانه احیای دریاچه ارومیه است که در چهار منطقه از حاشیه دریاچه ارومیه در شهرستان های میاندوآب، ارومیه و سلماس اجرا شده و عملیات کنترل و مراقبت از این پروژه ها به طور مستمر ادامه دارد.
وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح ها 460 میلیارد ریال اعتبار تصویب و تاکنون 250 میلیارد ریال تخصیص یافته است.
وی بیان کرد: در این قالب 130 کیلومتر بادشکن غیرزنده، یکهزار و 490 هکتار بوته کاری و 500 هزار هکتار ساماندهی چرای دام در مراتع حاشیه دریاچه ارومیه اجرا می شود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: امسال نیز برای تدوام برنامه های کنترل ریزگردها در قالب مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه 190 میلیارد ریال تصویب شده است .
به گزارش ایرنا، آرامون از طرح کنترل تولید ریزگرد در منطقه سپرغان و پروژه شن های روان و ریزگرد در منطقه جبل کندی و همچنین پروژه آبخیزداری در منطقه خانقاه سرخ ارومیه بازدید کرد.
طرح های 27 گانه احیای دریاچه ارومیه با هدف کاهش مصرف آب و افزایش سهم این دریاچه طی سه سال گذشته در آذربایجان غربی اجرایی شده که کنترل کانون های تولید ریزگرد از جمله این طرح ها بوده است.
2093/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.