محمدمهدی شهریاری روز چهارشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان غربی افزود: اغلب مدیران دولتی اجازه همکاری و مشارکت به سازمان های مردم نهاد حوزه جوانان را با دستگاه های مرتبط نمی دهند که این تفکر باید به نوعی کنار گذاشته شود.
وی بیان کرد: مشارکت دستگاه های دولتی با سازمان های مردم نهاد می تواند بسیاری از مسایل و مشکلات اشتغال و بیکاری جوانان را حل کند ولی این امر بسیار کم رنگ است.
وی ادامه داد: آذربایجان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به مدت 10 سال همچنان به دلیل بروز برخی مشکلات درگیر مسایل امنیتی در داخل استان بود و عقب افتادگی این استان ریشه در گذشته دارد.
وی در ادامه از جذب 6 سرمایه گذار خارجی با سرمایه ای بالغ بر 150 میلیون دلار در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: در صورت آغاز همکاری با این سرمایه گذاران بسیاری از مشکلات اقتصادی و بیکاری استان حل می شود.
استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: ساخت خانه جوانان استان در شهر ارومیه یکی از دغدغه های مهمی است که در صورت مکان یابی و مشخص شدن زمین مناسب اعتبار آن تامین و عملیات ساخت این طرح آغاز خواهد شد.
شهریاری ادامه داد: ما همچنان به دنبال مشارکت جوانان و بانوان در پست های مدیریتی هستیم ولی برخی با دامن زدن به شایعات مانع این کار می شوند.
**حل مشکل بیکاری جوانان مهمترین دغدغه مسوولان کشور است
معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان نیز در این جلسه گفت: مسایل و مشکلات مربوط به جوانان موضوعی است که ریشه در جامعه و خانواده ها دارد و بحثی خارج از حوزه فعالیت هیچ دستگاه دولتی نیست و باید به دغدغه ای حل شدنی در بین همگان تبدیل شود.
محمدمهدی تندگویان افزود: حوزه جوانان حوزه زندگی و خانه است و اگر امروز به مشکلات آنها رسیدگی نشود فردا باید منتظر افزایش هنجارها و آسیب های اجتماعی در سطح جامعه باشیم.
وی ادامه داد: این انقلاب چهل سال قبل به دست جوانان پیروز شد و همین جوانان بودند که با رشادت های خود توانستند در طول مدت هشت سال جنگ تحمیلی از کیان ایران اسلامی دفاع کنند.
تندگویان گفت: امروز همه ما وظیفه داریم به توانمندی و پتانسیل بالای جوانان این مرز و بوم اعتماد کنیم و زمینه حضور آنها را در برخی امور کشوری فراهم سازیم. پ
وی ادامه داد: با توجه به تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان فرصتی برای جوانان به وجود آمده است تا ظرفیت های خود را به منصه ظهور رسانند.
تندگویان اضافه کرد: بر اساس آمار 26 درصد جمعیت استان آذربایجان غربی را جوانان 15 تا 29 سال تشکیل می دهد و این منطقه به عنوان یک استان جوان به توجه بیشتر و برگزاری جلسات ساماندهی با کیفیت تری نیاز دارد.
تندگویان گفت: سمن ها به دلیل معافیت از مالیات و نبود مشکلات بیمه ای راحت تر می توانند در امور اجرایی با دستگاه های دولتی همکاری کنند که امید می رود این مشارکت مورد استقبال مدیران نیز قرار گیرد.
وی افزود: اشتغال جوانان زمانی حل می شود که دستگاه های دولتی در برون سپاری امور خود به سمن های مردم نهاد اعتماد کافی را داشته باشند.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای یک میلیون نفر جمعیت جوان 15 تا 29 سال است که این آمار یک سوم جمعیت استان را شامل می شود.
هم اکنون 67 سازمان مردم نهاد در حوزه جوانان زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی فعالیت می کنند.
با تشکیل صندوق کارآفرینی حوزه جوانان امسال 19 میلیارد ریال تسهیلات در اختیار سازمان مردم نهاد استان قرار می گیرد.
بیست ‌وششمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با محوریت اشتغال جوانان با حضور معاون امور ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در محل استانداری آذربایجان غربی برگزار شد.
/20937156
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.