سلطانعلی ولی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اهم اهداف این طرح افزود: عملیات سمپاشی منهول ها و شست و شوی شبکه فاضلاب گامی در جهت ارتقای سلامت عمومی شهروندان بوده و هزینه بهره برداری و نگهداری از شبکه و تصفیه خانه فاضلاب خوی سالانه بالغ بر هفت میلیارد ریال است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی افزود: این اقدام در راستای جلوگیری از رسوب گذاری، ایجاد شرایط بی هوازی، انتشار بو در شبکه فاضلاب و همچنین نگهداری بهینه شبکه فاضلاب، کاهش حوادث احتمالی، جلوگیری از پس زدن فاضلاب به سیفون های خانگی و افزایش رضایتمندی مشترکین انجام شده است.
وی با اشاره به وجود ظرافت‌های خاص در توسعه و نصب انشعاب فاضلاب، اضافه کرد: بخش زیادی از گرفتگی و انسداد شبکه‌های فاضلاب به دلیل رعایت نکردن ضوابط فنی در نصب انشعاب از سوی افراد غیرمتخصص و به صورت غیرمجاز است که موجب گرفتگی شبکه فاضلاب می‌شود و بطور جدی با این افراد برخورد خواهد شد.
وی گفت: هرگونه نصب انشعاب فاضلاب باید با نظارت کارشناسان شرکت آب و فاضلاب خوی و توسط افراد متخصص انجام شود.
به گزارش ایرنا 39 هزار و 854 انشعاب فاضلاب شهری در خوی وجود دارد و طول شبکه فاضلاب در این شهرستان 317 هزار و 862 متر است؛ خوی با 385 هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی قرار گرفته و دومین شهر پرجمعیت استان است.
7132/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.