عبدالله چمن گلی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: استان آذربایجان غربی جزو هفت استانی است که پیست تارتان ندارد و این امر مشکلات زیادی را به ویژه در راستای برگزاری مسابقات دو و میدانی ایجاد کرده است.
وی بیان کرد: ادامه عملیات ساخت ورزشگاه 15 هزار نفری شهید باکری ارومیه با تامین اعتبار 15 میلیارد ریالی از سوی وزارت ورزش و جوانان و استاندار آذربایجان غربی با جدیت در حال انجام است.
وی ادامه داد: هم اکنون نزدیک به 200 نفر در ساخت این پروژه فعالیت می کنند و در تلاش هستیم تا این پروژه ملی در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: ساخت آکادمی والیبال ارومیه، ورزشگاه های پنج هزار نفری سلماس، خوی و مهاباد و چندین سالن ورزشی از جمله طرح های در دست اقدام ورزشی این استان است.
چمن گلی در ادامه با اشاره به آغاز هفته تربیت بدنی و ورزش و اجرای بیش از 600 عنوان برنامه فرهنگی ورزشی در این هفته افزود: برگزاری همایش پیاده روی دانش آموزی در مناطق محروم، رژه هیات های ورزشی، برپایی نمایشگاه دستاوردهای هیات های ورزشی، نواختن زنگ ورزش، تجلیل از مدال آوران بازی های آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا و مسابقات ورزشی شهری و روستایی در رشته های فوتبال، فوتسال، والیبال و دوچرخه سواری از جمله برنامه های این هفته است.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: پروژه ورزشگاه پنج هزار نفری خوی و نبود پیست تارتان در سطح استان جزو مهم‌ترین موضوعاتی است که مد نظر مجموعه ورزشی استان است و آذربایجان غربی هفتمین استان فاقد پیست تارتان است که به دنبال ایجاد آن در ورزشگاه تختی ارومیه هستیم.
وی برگزاری مسابقات بین المللی بودو، جام شاهد کشتی، مسابقات وزنه برداری کشورهای اسلامی و رقابت های بین‌المللی وزنه برداری جام مرحوم جعفر سلماسی را از دیگر برنامه های هفته تربیت بدنی اعلام کرد.
چمن گلی برگزاری سه دیدار از رقابت های تیم ملی ایران در چهارچوب رقابت های لیگ ملت های والیبال 2019 جهان طی خرداد ماه سال آینده در سالن 6 هزار نفری غدیر ارومیه را یکی دیگر از رویدادهای مهم ورزشی استان آذربایجان غربی بر شمرد و گفت: بر اساس برنامه زمان بندی فدراسیون جهانی مقرر شد تیم ملی ایران میزبان 6 دیدار خانگی از رقابت های مرحله مقدماتی لیگ ملت های والیبال جهان باشد که سه دیدار از آن با حضور تیم های لهستان، کانادا، ایران و بلغارستان در شهر ارومیه برگزار خواهد شد.
به گزارش ایرنا آذربایجان‌غربی در سرانه فضای ورزشی رتبه ۲۶ کشور را در اختیار دارد که سرانه ورزشی برای مردم این استان 57 سانتی‌متر است.
641 مکان ورزشی و 596 باشگاه در سطح استان وجود دارد که مردم استان در آنها به فعالیت‌های ورزشی می‌پردازند.
هر ساله هفته تربیت بدنی و ورزش از 26 مهر تا 2 آبان ماه جاری گرامی داشته می شود.
7156/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.