به گزارش ایرنا یکی از مهمترین دغدغه های مردم استان های مختلف کشور طی مهر ماه، آغاز سال تحصیلی است اما در شهر ارومیه دغدغه دیگری نیز به نام «والیبال» وجود دارد.
«مهر» در ارومیه ماه بالا رفتن تب والیبال است و هواداران این رشته پرطرفدار که هر کدام در نوع خود کارشناسان خبره ای به شمار می روند بار دیگر خود را برای حمایت از تیم محبوبشان در آغاز فصل جدیدی از رقابت های لیگ برتر آماده می کنند.
امسال سال متفاوتی برای والیبال ارومیه رقم خورده است زیرا شوکی که از چند ماه قبل در خصوص انحلال باشگاه شهرداری بر هواداران وارد کرده، دل نگرانی های مردم در خصوص چرایی این تصمیم را افزایش داده است.
به نظر می رسد تصمیم گیری برای انحلال باشگاه شهرداری ارومیه آن چنان هم جدی نیست و این امر تدبیری برای کاهش هزینه های میلیاردی برای تیم والیبال این باشگاه بود.
تیم والیبال شهرداری ارومیه که از ماه ها قبل با جذب بازیکنان صاحب نام کشور بسته شده بود به یکباره از هم پاشید و امسال این تیم برای نخستین بار با ترکیبی کاملا بومی و جوان به مصاف حریفان لیگ برتری خود می رود.
والیبال شهرداری ارومیه که قرار بود در ابتدای کار با مدیریت پیمان رضایی و با جذب بازیکنان ملی پوش و مطرح بسته شود با مخالفت اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه به هم ریخت و به جذب بازیکنان بومی و جوان اقدام کرد.
امسال دیگر خبری از بستن تیم میلیاردی برای والیبال شهرداری ارومیه در لیگ برتر کشور نیست و تیمی بومی و جوان راهی رقابت ها می شود.
این در حالی است که از دومین سهمیه و تیم باشگاه شهرداری ارومیه که قرار است با نام «چی چست» ارومیه وارد کوران مسابقات شود، هیچ خبری در میان نیست.
مسوولان باشگاه شهرداری ارومیه هنوز در خصوص حضور یا واگذاری تیم «چی چست» ارومیه بر سر دو راهی قرار دارند و تاکنون تصمیم قاطعی در این خصوص اعلام نکرده اند.
تمرین های تیم والیبال شهرداری ارومیه هم از یک ماه قبل زیر نظر جاوید محسنی نیا آغاز شده و در فاصله 2 روز مانده به آغاز مسابقات با جدیت تمام در حال برگزاری است.
محسنی نیا سال گذشته در اقدامی کم سابقه توانست با کسب مقام نایب قهرمانی لیگ دسته یک کشور به همراه تیم شهرداری جوان ارومیه جواز حضور در لیگ برتر سال 97 را کسب کند تا سهم ارومیه در لیگ امسال به 2 تیم افزایش یابد.
مشکل تعامل نکردن هیات والیبال استان با باشگاه شهرداری ارومیه در ثبت قرارداد بازیکنان به دلیل پرداخت نکردن سهم 2 درصد قراردادها توسط باشگاه از دیگر مسائلی است که طی چند روز گذشته مشکلاتی را ایجاد کرد که پس از کش و قوس های فراوان بر طرف شد.
از سوی دیگر امسال برای نخستین بار تیمی با نام «دورنا اسپور/درنا» ارومیه که ۹۰ درصد آن ترکیبی از بازیکنان تیم ملی نوجوانان کشور است به سرمربیگری محمد وکیلی وارد عرصه رقابت های لیگ کشور می شود.
این تیم در هفته نخست لیگ میهمان فولاد سیرجان ایرانیان است و به نوعی حضورش در لیگ تداعی گر تیم شمس تهران در سال گذشته به شمار می رود.
بیشترین هدف تیم دورنا اسپور برای حضور در‌ لیگ کشور، آماده سازی بازیکنان نوجوان برای شرکت در مسابقات جهانی نوجوانان ۲۰۱۹ مصر است.
مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه در خصوص آخرین وضعیت تیم والیبال به خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر این تیم به همراه تیم دورنا اسپور ارومیه با حمایت بخش خصوصی 2 نماینده ارومیه در رقابت های لیگ برتر ایران هستند و در خصوص حضور تیم «چی چست» ارومیه به عنوان سومین نماینده این شهر تصمیمی گرفته نشده است.
حسن وقاری گفت: شهر ارومیه با 60 سال قدمت در رشته والیبال سهم چشمگیری در ترکیب تیم های ملی ایران دارد و حضور قدرتمند در رقابت های لیگ برتر ایران به عنوان ویترین والیبال کشور مستلزم توجه بیشتر است.
وی تعامل هیات والیبال آذربایجان غربی با باشگاه را ضعیف دانست و افزود: تیم والیبال شهرداری ارومیه متعلق به ارومیه است و همه ما در قبال حفظ تیم و شان و منزلت والیبال این شهر مسوولی هستیم و نباید خودمحور باشیم.
وقاری گفت: باشگاه شهرداری برای از دست ندادن امتیاز تیم چی چست ارومیه نام این این تیم را در مراسم قرعه کشی شرکت داده و احتمال تشکیل یا واگذاری آن در حال بررسی است.
سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه با اشاره به پراکندگی بازیکنان ملی پوش و باتجربه در ترکیب اغلب تیم های لیگ برتری، گفت: امسال کیفیت تیم های حاضر در این لیگ یکسان است و به همین علت، سال سختی برای تمامی تیم های حاضر رقم خواهد خورد.
جاوید محسنی نیا افزود: در سال های گذشته اغلب بازیکنان مطرح و صاحب نام در یک یا 2 تیم حضور داشتند ولی امسال این اتفاق صورت نگرفته و بیشتر تیم های حاضر در لیگ برتر از قدرت یکسانی برخوردار است.
وی ادامه داد: ترکیب تیم شهرداری ارومیه از بازیکنان بومی و جوان تشکیل شده و فقط بازیکنانی با تجربه ای همچون فرهاد پیروت پور، عبدالرضا علیزاده، معین رحیمی، وحید سیدعباسی و بهرام فرید را در کنار جوانان به خدمت گرفته ایم.
محسنی نیا از برگزاری چند دیدار تدارکاتی با تیم والیبال شهرداری تبریز خبر داد و افزود: پیش از این قرار بود چندین دیدار دوستانه با تیم دورنا اسپور ارومیه داشته باشیم که از این تصمیم منصرف شدیم.
وی ادامه داد: پس از دیدار با پیکان در هفته نخست، 2 دیدار خارج از خانه مقابل شهرداری گنبد و کاله آمل خواهیم داشت.
وی اضافه کرد: با کمال تاسف هیچ یک از بازیکنان بومی و ملی پوش ارومیه با تیم شهرداری ارومیه قرارداد ندارند و با کمترین مبالغ به ترکیب سایر تیم های حاضر در لیگ برتر ایران پیوسته اند که ما نیز به تصمیم آنان احترام می گذاریم.
سرپرست تیم والیبال شهرداری ارومیه نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ترکیب تیم والیبال شهرداری ارومیه با نزدیک شدن به آغاز سی و دومین دوره رقابت های لیگ برتر باشگاه های کشور مشخص شده و بازیکنان در آخرین روزهای تمرین سخت در تلاش هستند.
افشین خدایاری بیان کرد: امسال تیمی جوان و بومی در کنار چند بازیکن باتجربه تشکیل شده و تمرین های بدنسازی و توپی به صورت صبح و بعدازظهر در حال برگزاری است و با وجود فرصت کم از آمادگی قابل قبولی برخوردار هستیم.
وی در خصوص آخرین ترکیب تیم شهرداری ارومیه گفت: در پست دریافت کننده قدرتی بهرام فرید، امیر خداپرست، میلاد حمیدی، صابر علی پور و امیر قربانی حضور دارند.
سرپرست تیم والیبال شهرداری ارومیه گفت: در پست سرعتی زن معین رحیمی، عطا زراعتگر، مهدی جعفروند و سینا بوداقی به کار گرفته شده اند.
خدایاری با اشاره به اینکه فرهاد پیروت پور و احد رضایی در پست پست خط زن هنرنمایی خواهند کرد، افزود: عبدالرضا علیزاده و میلاد فتاحی 2 لیبروی تیم شهرداری ارومیه در رقابت لیگ برتر امسال هستند.
وی اضافه کرد: در پست پاسور نیز وحید سید عباسی، سجاد سیفی نیا و رامین پاشایی مدیریت تغذیه خط حمله تیم شهرداری ارومیه را بر عهده خواهند داشت.
به گزارش ایرنا امسال تیم شهرداری ارومیه با سرمربیگری جاوید محسنی نیا و مربیگری امیر ملک زاده و وحید صادقی وارد کوران رقابت های لیگ برتر کشور می شود.
همچنین امین علی اکبری آنالیزور، توحید اصغری بدنساز و جواد پرویز به عنوان پزشک در کنار تیم شهرداری ارومیه حضور دارند.
تیم های شهروند اراک، خاتم اردکان، پیکان تهران، فولاد سیرجان ایرانیان، شهرداری تبریز، کاله آمل، سایپا تهران، عقاب نهاجا، خراسان رضوی، چی چست، درنا ارومیه، شهرداری ارومیه، شهرداری ورامین و شهرداری گنبد 14 تیم حاضر در رقابت های لیگ برتر امسال است.
با انجام مراسم قرعه کشی رقابت های لیگ برتر، تیم شهرداری ارومیه روز چهارشنبه 25 مهر ماه جاری در هفته نخست میزبان پیکان تهران در سالن غدیر ارومیه است.
والیبال ارومیه با پیشینه درخشان به جز مقام قهرمانی جام کوروش در سال 1350 هیچ مقام قهرمانی دیگری ندارد و هواداران والیبال دوست این شهر همچنان در حسرت کسب کاپ طلایی و راهیابی به جام باشگاه های آسیا هستند.
تیم والیبال شهرداری ارومیه سال گذشته با هدایت ساسان خداپرست موفق به حضور در دیدارهای پلی آف نشد و در رتبه دهم جدول قرار گرفت.
انحلال باشگاه شهرداری ارومیه هم که چندی پیش از سوی برخی از مسوولان اعلام شده بود، در هاله ای از ابهام است و پرونده آن پس از مخالفت از سوی فرماندار ارومیه برای بررسی بیشتر به شورای حل اختلاف ارجاع شده است.
با تمام این تفاسیر به نظر می رسد امسال نیز مردم ارومیه همچنان در حسرت قهرمانی لیگ برتر و راهیابی به لیگ باشگاه های آسیا باقی بمانند.
7156/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.