مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: کمبود ناوگان حمل ونقل یخچال دار از جمله مشکلات اصلی حمل و نقل استان است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی شکری در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت  که در استانداری آذربایجان غربی برگزار شد  بااشاره به اینکه ۸۰ درصد بارنامه های صادر شده کشور در آذربایجان غربی صادر شده است خاطرنشان کرد: صدور مجوز قارچ گونه به شرکت های حمل ونقل باعث بوجود آمدن مشکلات و عدم همکاری ها شده است.

شکری بابیان اینکه پس از اعتراضات اخیر کامیون داران نیز بارنامه های صادره استان به۵۰ درصد رسیده بود اظهار کرد: کمبود ناوگان حمل ونقل و ماشین های یخچال دار از جمله مشکلات اصلی حمل ونقل استان است.

وی با اشاره به مشکلات دیگر این حوزه در استان تصریح کرد: از کل لاستیک های وارد شده به کشور ۱۵ درصد لاستیک ها به کامیون داران استان تحویل داده شده است.

همچنین حسن انتظار رئیس اتاق بازرگانی ارومیه نیز در این جلسه گفت:  تصمیم گیری های بی برنامه و فوری در حوزه صادرات و واردات واحدهای تولیدی را روز به روز تضعیف و تبدیل به یک معضل جدی در اقتصاد کشور شده است.

انتظار باتاکید به اینکه پیمان سپاری ارزی باعث بوجود آمدن مشکلات جدی برای کشاورزان و صنایع تبدیلی استان شده است تصریح کرد: سال گذشته۷۰۰ هزار تن سیب از استان به بازار های هدف صادرات داشتیم که با پیمان سپاری ارزی بازارهای هدف را از دست خواهیم داد.

رئیس اتاق بازرگانی ارومیه باتاکید بر اینکه صادرکنندگان بخش خصوصی با کمبود ناوگان حمل ونقل مواجهه هستند خاطرنشان کرد: برای رفع مشکل کمبود ناوگان درصادرات محصولات کشاورزی و عدم متضرر شدن کشاورزان و سرمایه گذاران باید از ناوگان جایگزین استفاده شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.